טיפול בהתמכרויות לסמים, אלכוהול והימורים

0
180
credit: pixabay

כל התמכרות לסמים מתחילה בפעולה חופשית, ובמסגרתה בוחר האדם להתנסות בסמים. עם זאת, ככל שהזמן חולף, חופש הבחירה של האדם הולך ונחלש, ובסופו של דבר הוא עשוי למצוא את עצמו במצב בו אינו יכול עוד להפסיק. ההתמכרות משפיעה על חלקים במוח המעורבים בתגמול ומוטיבציה, למידה וזיכרון ושליטה בהתנהגות. ההתמכרות פוגעת הן במוח והן בדפוסי ההתנהגות ולכן, גם אפיקי טיפול בהתמכרויות לסמים יכללו לרוב את שני ההיבטים הללו. ברוח בכפר תוכלו לקבל טיפול אדיב ומכיל בכלל קשיי הגמילה, מהקשיים הפיזיים שלעיתים דורשים התערבות תרופתית, עד לקשיים הרגשיים והנפשיים שמקבלים מענה באמצעות טיפול פסיכולוגי וקבוצתי.

האם ישנם אפיקי טיפול בהתמכרויות לסמים שנמצאו יעילים?

ישנן שיטות רבות שנמצאו יעילות לטיפול בהתמכרויות. לראייה, בכל שנה מאות מכורים מצליחים לצאת ממעגל הסמים ונשארים נקיים למשך תקופה ארוכה ואפילו לכל חייהם. עם זאת, מדובר בתהליך לא פשוט. מכיוון שהתמכרות היא מחלה כרונית, אנשים לא יכולים פשוט להפסיק להשתמש בסמים לכמה ימים ולהירפא. רוב החולים זקוקים לטיפול ארוך טווח על מנת להפסיק להשתמש לחלוטין ולשקם את חייהם. כיצד נדע שהטיפול בהתמכרות יעיל?

טיפול בהתמכרויות לסמים חייב לסייע לאדם לעמוד ביעדים כמו הפסקת השימוש בסמים באופן מוחלט ושימור המצב הנקי. שמירה על אורח חיים פרודוקטיבי היא מטרה נוספת חשובה במיוחד על מנת להתמיד על תוכנית הטיפול והרגיש תחושת ערך עצמי. כמו כן, הטיפול אינו מספק מענה רק לבעיית ההתמכרות, אלא חייב לגעת גם בבעיות העומק שכוננו אותה מלכתחילה.

אילו טיפולים קיימים להתמכרות לסמים?

קיימות אפשרויות רבות לטיפול כיום. מוסד גמילה מקצועי ואמין יוכל להציע מגוון רחב של שיטות וגישות שיותאמו לצרכיו של המטופל. כאשר מדובר  בסמים קשים, יידרש לעתים בהתחלה טיפול תרופתי שיסייע בהקלה על תסמיני הגמילה. עם זאת, אפיק הטיפול המרכזי ביותר שבו נעשה שימוש כמעט תמיד הוא הטיפול ההתנהגותי והרגשי. על ידי שילוב של מסגרת טיפול פרטנית וקבוצתית, יוכל האדם המכור לשנות את עמדתו והתנהגותו סביב שימוש בסמים, לאמץ דפוסים חדשים שיקדמו את בריאותו ולזהות את הטריגרים שעשויים לגרום להישנות השימוש בסמים.

הכתובת האידיאלית לטיפול בהתמכרויות

"רוח בכפר" הוא מוסד גמילה ייחודי המעניק טיפול בחרדה ודיכאון, כמו גם  בהתמכרות לסמים במרחב שקט ובטוח הנמצא בסביבה טבעית, וצוות רפואי וטיפולי מוביל בתחומו מלווה את המטופל לכל אורך התהליך. יחד, נסייע לאדם היקר לך לשבור את מעגל התלות, לאמץ דפוסים חדשים ומיטיבים ולבנות תוכנית טיפול שתשמש אותו לאורך כל חייו ותאפשר לו לפתוח דף חדש בחיים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here