הדרך לראיית ברורה: עדכונים בטיפול בקרטוקונוס

0
93
טיפול בקרטוקונוס
טיפול בקרטוקונוס

קרטוקונוס הוא מחלה אשר במהלכה הופכת הקרנית להיות יותר ויותר קמורה כאשר מרכזה הולך ומתחדד עד לקבלת צורת חרוט. המחלה גורמת לירידה בחדות הראיה ועליה בצילינדר שמשמעו פני שטח הקרנית שאינם אחידים. מעבר לראיה מטושטשת יכולה להיות גם רגישות רבה יותר לאור. לרוב מופיע קרטוקונוס בגיל העשרה והלאה, אצל גברים בשכיחות גבוהה יותר מאשר אצל נשים. גנטיקה היא גורם מרכזי בהיווצרות המחלה אך גם עור יבש ומגורה ונטיה לשפשוף העיניים לעיתים תכופות יכולים לזרז את הופעתה.

טיפול בקרטוקונוס הוא חשוב כדי למנוע התפתחות המחלה והחמרתה ולספק פתרון מתאים שיאפשר ראיה תקינה עצירת התקדמות המחלה.

טיפול בקרטוקונוס: איך מאבחנים את המחלה?

על מנת לספק טיפול בקרטוקונוס שיהיה מתאים ויענה על מצבו של כל מטופל, חשוב לבצע אבחון של המחלה באופן חד משמעי ולא על פי השערת אופטומטריסט או רופא העיניים. אבחון חד משמעי של המחלה מתבצע באמצעות מיפוי קרנית או קרטומטריה. בדיקה זו נעשית באמצעות מכשיר חדשני הנקרא קרטומטר. המכשיר מצלם וסורק את הקרנית מזוויות שונות כך שמתקבל מיפוי פני השטח של הקרנית. גובה פני השטח, בין אם בליטות ובין אם שקעים באים לידי ביטוי באמצעות צבעים שונים: צבעים חמים לאזורים בולטים וצבעים קרים לאזורים שטוחים או מעט שקועים. כאשר ישנו קרטוקונוס ניתן לראות איך הצבעים הופכים חמים ככל שמתקדמים בשולי הקרנית אל מרכזי שהשיא הוא אזור קטן במרכז שצבעו אדום, מה שמשקף את המבנה המחודד והחרוטי של הקרנית.

מהו הטיפול במחלה?

טיפול בקרטוקונוס יהיה פשוט יותר ככל שהמחלה תאובחן בשלבים מוקדמים יותר שלה. בשלבים התחלתיים שהצילינדר בטווח סביר הטיפול יהיה באמצעות משקפיים או עדשות מגע רגילות (רכות או קשות). בשלבי הביניים של המחלה כאשר הצילינדר עולה ונמצא בטווח של 2.5-4 הסימפטומים יכללו ראיה מטושטשת סינוור משמעותי. אז האמצעים הרגילים לא יספיקו יהיה צורך בהתאמת עדשות מגע מיוחדות לקרטוקונוס כמו עדשות מגע סקלרליות העוטפות היטב את הקרנית כולה ומספקות לחות באופן קבוע. בשלבים מתקדמים של המחלה כאשר ישנן עכירויות בראיה והצטלקויות של הקרנית לא יהיה מנוס אלא לבצע השתלת קרנית.

אופטיקה אנדי מנוהלת ע"י אופטומטריסטים מומחים עם מעל 30 שנות ניסיון המאבחנים גם מצבים מורכבים כמו קרטוקונוס ומציעים את הפתרונות המתאימים בהתאם לטיפול שיקבע רופא העיניים. מוזמנים ליצור קשר לצורך קבלת ייעוץ נכון לטיפול בקרטוקונוס בזמן, האופטיקה זמינה לכל שאלה במספר הטלפון:04-9916771 כך תוכלו לשפר משמעותי אצת איכות החיים והראיה ולמנוע טיפולים מיותרים עם קבלת ייעוץ נכון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here