אופניים חשמליים מתקפלים – סודות ההצלחה

0
555
אופניים חשמליים מתקפלים – סודות ההצלחה
מקור FREEPIK

בעשור האחרון ניתן לראות גידול משמעותי בכמות האופניים החשמליים אשר מיובאים לישראל. אם בתחילת העשור יובאו לארץ כ- 1000 זוגות אופניים כיום אנחנו מדברים על יותר מ – 80,000 זוגות, אשר מיובאים מידי שנה כאשר המספר הולך וגדל וצובר תאוצה. בכל הנוגע לאופניים חשמליים הטכנולוגיה נמצאת בהתפתחות מתמדת וכיום חברות האופניים עובדות מסביב לשעון, במטרה לשפר את איכות השימוש, בטיחות הרוכב ופונקציונאליות בשימוש. לצורך כך, פיתחו שלב נוסף באבולוציה של האופניים החשמליים והוסיפו פיתוח חדשני, אשר מקפל את האופניים לשתיים באמצעות מנגנון מיוחד ובכך מסייע מחד במציאת פתרון אחסון ביתי, או בתא המטען ברכב ומאידך מאפשר כניסת עם אופניים חשמליים מתקפלים לאוטובוס או לרכבת, מבלי לתפוס מקום רב. הפתרון בקיפול האופניים החשמליים עונה על צרכים רבים של הרוכבים אשר דיווחו בעבר, שהחיסרון הגדול ביותר באופניים חשמליים הוא היעדר יכולות קיפול שלהם הגורמת לקשיים. הפתרון המהפכני בקיפול האופניים הוא זה שהוביל לגידול החד ברכישות אופניים חשמליות בכלל ומתקפלות בפרט.

היתרונות בשימוש באופניים חשמליים מתקפלים

המצב בישראל כיום הוא שרבים מרוכבי האופניים החשמליים מהקטנים שבהם ועד לגדולים, רוכבים על אופניים חשמליים ולכן ניתן לומר שאופניים חשמליות הובילו למהפכת רכיבה בישראל ולה מגוון יתרונות והם: 

  1. נוחות עירונית –  באמצעות השימוש באופניים חשמליים נמנע הצורך מלהשתמש בתחבורה ציבורית בשעות העומס, או לנהוג תחת עומסי תנועה כבדים הגורמים לעיכובים בהגעה לעבודה ולסידורים השונים. כיאה לערים הגדולות ישנה צפיפות רבה ועומסי תנועה רבים ואופניים חשמליים הן דרך טובה ובטוחה, להגיע ליעדים ללא עומסי תנועה ומגבלות נוספות בכביש. כמו כן, אם ברצוננו בכל זאת להשתמש בתחבורה ציבורית ברחבי העיר,  לא ניתקל כלל בבעיה וזאת בזכות העובדה שמדובר באופניים חשמליים מתקפלים, אשר אינם תופסים מקום וניתן לעלות איתם לאוטובוס או לרכבת ללא בעיה. 
  2. שמירה על איכות הסביבה – השימוש באופניים חשמליים מביא לירידה בשימוש ברכבים, אשר פולטים מזהמים לאוויר ופוגעים באיכות הסביבה ובאוויר אותו אנו נושמים אשר עלול לגרום לבעיות בריאותיות קשות. האופניים עובדות באמצעות בטרייה אשר אינה גורמת נזק סביבתי עם שימושה.
  3. הוצאות תחזוקה נמוכות – הוצאות תחזוקה לאופניים חשמליים הן נמוכות מאוד ורחוקות מההוצאות התחזוקה הגבוהות, אשר היו נאלצים רוכבי האופניים לשלם אם היו משתמשים ברכב או קטנוע לצרכי ניידות. 

דגשים בבחירת אופניים חשמליות

קיימים מגוון רחב של סוגי אופניים חשמליים מתקפלים אשר לכל אחד מאפיינים משלו, אותם יש לקחת בחשבון וליצור השוואה מול דגמים אחרים ולחשב כדאיות ועלות מול תועלת. ישנם כמה דגשים שעליכם לקחת בחשבון בבחירת זוג אופניים חשמליים והם:

  1. סוללה – אחד המרכיבים החשובים ביותר באופניים חשמליים הוא הסוללה אשר הינה  האחראית הבלעדית, על טווח הנסיעה באופניים וגובה המהירות בה היא תתבצע. מומלץ לא להתפשר על איכות הסוללה ולדאוג לכך שהאחריות החלה עליה תהיה כמה שיותר ארוכה.
  2.  משקל האופניים – מומלץ שמשקל האופניים יהיה כמה שיותר נמוך דבר אשר יקל בנשיאתם לאחר קיפול. לצורך כך, נעדיף ששלדת האופניים תהיה מיוצרת מאלומיניום קל משקל. 
  3. איכות הגלגלים וגודלם – בכל הנוגע לגלגלי האופניים תוכלו לבחור בין גלגלים בעלי קוטר קטן שכל מהמורה בכביש, תורגש בהם במידה רבה לבין גלגלים בעלי קוטר גדול יותר, אשר יספגו את הזעזועים מהכביש וישפיעו על חווית נסיעה נוחה ושקטה. כמו כן, גלגלים קטנים יסייעו בהאצה מהירה יותר מאשר גלגלים גדולים יותר.  
  4. אופציית קיפול – יש לשים דגש רב על אופציית קיפול באופניים החשמליים שכן אופציה כזו, תתרום לפתרונות אחסנה בתא מטען ברכב או בחלל הבית והמשרד ויאפשר את נשיאת האופניים, אל תוך התחבורה הציבורית מבלי לתפוס מקום רב וליצור עומסים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here