אז מה שצריך לדעת על החיים בבניין משותף

0
648
אז מה שצריך לדעת על החיים בבניין משותף
קרדיט: FREEPIK

בכל שנה כמות האנשים שגרים במגדלים גדלה וגדלה. ואחת הסיבות היא שישראל בשנים האחרונות בתנופת בנייה, מה שגורם לנו לגור בקומות גבוהות יותר ויותר. התופעה מביאה איתה בעיה עיקרית אחת- ריבוי שכנים בעקבות הבניינים המתקדמים והחדשים.

צצות בעיות רבות חדשות בעקבות הכמות הגדולה של האנשים בבניין. כמו למשל בעיות במערכות מורכבות וגם סכסוכים בין השכנים.

כיצד אפשר לנהל את הסכסוכים והבעיות שנוצרות? התשובה היא בעזרת ניהול ואחזקת מבנים.

בסך הכל החיים בקהילה הם נחמדים, אבל חלק בלתי נפרד מהם הם גם חיכוכים בין שכנים וריבים שקיימים. היא הסיבה העיקרית לוויכוחים היא השטחים המשותפים שבאחריותם של כל הדיירים בבניין. 

לדוגמא השטחים המשותפים הללו הם: החניה, חדר האשפה, הלובי ועוד. הרבה פעמים גורמים לוויכוחים על עלויות של תיקונים, טריטוריה, הניקיון שלהם ועוד..

מה אפשר לעשות כדי למנוע לגמרי את הסכסוכים האלו? זה להעסיק חברה לאחזקת מבנים. 

אנו נסביר מדוע: 

כיצד חברת אחזקת מבנים תעזור לכם

נתחיל בהסבר – על תפקידה של חברה לאחזקת מבנים:

ניקיון – חברת אחזקת מבנים בד"כ שוכרת חברת משנה או מעסיקה עובדים בעצמה. מנקה עצמאי שעשוי לעיתים להגיע ולעיתים לא וכך בדרך זו היא דואגת לכך שתמיד יהיה מנקה בבניין. מה שעוזר לבניין תמיד להראות מטופח ונקי.

אחזקה – תפקידן העיקרי של מערכות אלה הוא לדאוג לרמת מחייה גבוהה בבניין המגורים שלנו ודואגת לעדכן את נציגי הבניין בכל הפעולות שבוצעו למערכות התפעוליות בבניין.. בנוסף, המערכות האלו דואגות שבמקרה חירום יהיה מענה לצרכינו. קיימות מספר מערכות אשר אחראיות לדאוג שבמקרה חירום נמשיך לחיות בשגרה, בין אם זה משאבת המים שמאפשרת זרימה תקינה של מים גם בקומות הגבוהות או הגנרטור אשר במקרה חירום מספק לנו חשמל. קיימות ועוד מערכות רבות אשר מחויבויות על פי חוק בתחזוקה בצורה מאוד מסויימת על ידי אדם מוסמך בלבד. 

ביטוח – במידה וישנן תביעות ביטוח, חברת האחזקה היא האחראית. היא זו שאחראית להעביר תביעות למקום אליו הן צריכות להגיע ומאגדת את ביטוחי הבניין. 

תשלום חשבונות – חברת האחזקה תבצע בעצמה את תשלומי הבניין השונים במידה ותרצו בכך. זהו שירות שלא תמיד מתאפשר, ותלוי באם החברה עצמה גם מבצעת את הגבייה.

גבייה –מי שגובה את הכספים מכל הדיירים היא חברת אחזקת מבנים. על ידי כך היא מבטלת את הצורך של דייר אחד "לרדוף" אחרי דייר אחר. לרוב חברת אחזקה מסדרת את ענייני התשלומים במידה ודייר מסויים לא ישלם הוא יעמוד מול גוף משפטי קצת יותר גדול מאשר שכן. 

לסיכום, גודל הצורך בחברות ניהול ואחזקה ככל שהבניינים בהם אנו גרים הופכים גבוהים יותר. אין כל ספק שבניין שמנוהל על ידי דיירים שלא עברו התמקצעות בנושא מועד תחזוקה לקויה של מערכות הבניין, ותקלות רבות יותר, וסכסוכים רבים בין שכנים הרבה יותר. לכן, אנו ממליצים לכל אדם שמתגורר בבניין להעסיק חברת אחזקת מבנים שעליה הוא יוכל לסמוך. 

כמובן שחברת אחזקה גוזרת את הקופון שלה ובצדק. אבל חשוב להבין שהיא גם מוזילה לעיתים רבות עלויות אחרות שאותם הייתם משלמים בעקיפין בלעדיה.

המסקנה היא שלא משנה מאיזה כיוון נבחן את הנושא, נראה כי להחזיק חברת אחזקה זה בגדר חובה בכל בניין מגורים בישראל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here