חיסכו בעלויות התפעוליות שלכם

0
351
חיסכו בעלויות התפעוליות שלכם
קרדיט: FREEPIK

יש לבצע תהליך מורכב על מנת לזקק מתכות יקרות, לדוגמה זהב (AU) או כסף (AG).

כל אחד אשר עובד עם מתכות יקרות, יכול לחסוך בצורה משמעותית כסף על ידי זיקוק המתכות היקרות.

המתכות היקרות הן חלק משמעותי בכל מיני תעשיות כבר במשך אלפי שנים. ולכן נושא זה אינו חדש.

ניתן למצוא את המתכות היקרות ביישומים שונים של אוניברסיטאות וגם בתעופה ובחלל. ולכן כיום יש שימוש מאוד נרחב במתכות יקרות בתעשיות הרפואה, צורפות וכו'.

בין אם זה צורף או מפעל ייצור, מיחזור וזיקוק מתכות יקרות יכולות לשמש כל יצרן כמעט.

חוץ מהתרומה לסביבה, נוכל לקבל בזמן קצר מתכת טהורה מוכנה לשימוש.

תהליך הזיקוק ממן את עצמו בכך שהתשלום מגיע מהמתכת הממוחזרת וכך זה יוצא מאוד משתלם ודבר משמעותי ביותר עבור היצרים.

בימים שלנו קיימת האפשרות והידע לזקק ולמחזר פסולת רטובה, מסוכנת ויבשה.

עכשיו נבין איזה תהליך הזהב שלנו עובר עד שנקבל אותו בצורתו הטהורה: 

קיימות חמש מתכות אשר נקראות נפוצות ביותר, קיימות בשימוש נרחב בתעשייה ורצוי בהחלט למחזר אותן: כסף, פלטינה, פלדיום, נחושת וכמובן זהב. 

קיימים די הרבה יצרנים שלא מכירים את יתרונות התהליך של מיחזור מתכות יקרות. בתעשיות האלקטרוניקה לדוגמה קיים פחת בריכוז גבוה של זהב ומי שלא מודע לזה יגרום לעצמו נזק כללי משמועתי. ישנן נקודות רבות בכל תהליך שעושה שימוש במתכות הללו שבהן הזהב מצטבר, וניתן למחזר אותו.

קיימים מספר שירותים ואחד מהם הנפוץ היום הוא שאיש מקצוע מהתחום מגיע לבית העסק ובעזרת מנהלי הייצור מאתר נקודות אשר בהן מצטבר הזהב שניתן למחזר.

האיש מקצוע ייעץ לכם על כל אותן האפשרויות הקיימות עבורכם שיעזור לכם להגדיל את כמות הפסולת לזיקוק. וגם עוזר לכם לדעת איך לייעל את יכולות איסוף הפסולת.

זה יעזור לכם להגיד את החיסכון הכספי ולייעל את עבודת הייצור.

השלב הראשון– שריפת אורגנים, בשלב זה יש להפריד בין כל הפסולת המתכתית. באמצעות שריפה בתנור נפריד אותה מהחומרים האורגנים. הפסולת הופכת לאפר בסוף התהליך. נוציא את הברזל בעזרת המגנט בסיום. כדי שלא יצאו רעלים היוצאים מהעשן, קיים אפקט האפטר ברנר ושימוש במסננים.

בשלב השני מקבלים החלטה– יציקה או אפר. בשלב זה מנתבים את הפסולת ליציקה בתנור בהתאם לבחירת הלקוח (המלצה שלנו תבחרו באפר הוא ממצה את המתכת טוב יותר). לזיקוק של אפר, טחינת הפסולת לאבקה שיטה שיש רק לנו בישראל. יוצקים לתבנית לעיני הלקוח את המתכות שהפכו לנוזל הומוגני בתנור.

שלב שלישי ואחרון הוא – קבלת מדגם הומוגני. בשלב זה הוא מבצעים דגימה מול הלקוח. ע"י קידוח והוצאה של גוש או מדגם של 50 גר' מהאפר הטחון מוציאים מדגם הומוגני.

מכניסים את המדגם לבדיקה כימית במעבדה כדי לזהות את האחזור המדויק של הכסף או הזהב.

יש לבצע גם סריקות באמצעות XRF כדי לקבל אומדן מיידי. זה יציג את האחוז המשוער של המתכת היקרה במטיל.

שלב אחרון– זיקוק. קיימות כמה דרכים לזיקוק וגם הביצוע הוא שונה מאחד לאחד. בכלליות נוכל להגיד שלרוב המטיל או האפר עוברים זיקוק. אחכ קיימת הפרדה בין סגסוגת המתכת והפרדה בין הזהב והכסף לחוד לתצורה של גרגירים. 

קיימות חברות שנותנות שירותים של מיחזור לחברות בכירות עם תהליך שהוא נוח וגם מותאם ללקוח. וכל זה עם מינימום מאמץ מצד הלקוח. תהליך המיחזור שלנו ללקוחות מיצוי מרבי של המתכות היקרות שלהם וכמובן, חיסכון כספי שמביא לייעול משמעותי בתהליך הייצור ובעלויותיו.

אז כפי שהבנו, הפסולת שניתנת למיחזור קיימת אצל כמעט כל מי שמתעסק עם מתכות יקרות. מיחזור זהב וכסף זה חלק בלתי נפרד מתהליך הייצור המשדרג ומייעל את הניהול ותפעול הייצור. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here