טיול בטבע עם הכלב

0
824
טיול בטבע עם הכלב

טיול עם הכלב בחיק הטבע, איזה דבר מושלם זה אה , אין דבר יותר כיף מלראות את הכלב שלנו רץ משוחרר בטבע ומתענג על כל רגע ורגע.

 

אז רגע לפני שאנחנו יוצאים ומשחררים אותו בחופשיות בטבע הנה כמה נקודות שעלינו לקחת בחשבון לפני שיוצאים עם הכלב לטייל:

  • מסלול מתאים לכלב- עלינו לבדוק ראשית אם הכניסה לכלבים מותרת, לא בכול מסלול מותר להכניס כלבים וגם לאחר שראינו מקום שאפשר חשוב לוודא שהמתווה של המסלול והאורך שלו יתאימו לכלב.

אם הכלב שלכם לא רגיל לטיולים ארוכים אל תעמיסו עליו יותר מידי.

 

  • רצועה- כן כן אני יודע שזה מאוד באסה לטיל עם רצועה בטבע אבל אני אומר זאת משלוש סיבות עיקריות:

 

  • הסיבה הראשונה זה נגד החוק! אסור במקומות ציבוריים לטייל עם כלב משוחרר ללא רצועה, לא ברחוב ולא בטבע.

 

  • סיבה שנייה היא מבחינת ביטחון הכלב והאנשים מסביב, גם אם הכלב שלי עבר חינוך כלבים ברמות הכי גבוהות שיש אני אף פעם לא אוכל לצפות איזה כלבים נפגוש בדרך ולאיזה גירויים הכלב ייחשף אשר יגרמו לו לא להישמע לפקודות.

 

 

  • הסיבה השלישית היא מכיוון שכלב לא יודע לצפות כמה זמן הליכה יש לו, במידה ונשחרר אותו ישר מתחילת המסלול הוא יכול לבזבז את כל האנרגיה שלו בקילומטר הראשון על ידי ריצות וקפיצות בלתי פוסקות ולא יהיה לו כוח להמשיך ללכת את שאר המסלול.

 

במידה וכן רוצים לתת לכלב חופשיות ולשחרר מהרצועה מומלץ שזה יהיה במסלול יחסית ריק בלי הרבה אנשים/כלבים או בנוסף בשטחים פתוחים ומבודדים.

 

  • לדאוג למקום רביצה נוח ונעים לכלב- לאנשים אשר לוקחים איתם את הכלב לטיול של יום או יותר צריכים לדאוג להפסקה ולמנוחה של הכלב במקום מוצל וקריר ככל האפשר.

לאנשים שמטיילים הרבה אני ממליץ לקנות מזרוני קירור אשר נכנסים לתיק בקלות ויכולים לשמש כמקום רביצה נהדר בימים חמים.

 

  • הפסקות מים תכופות- כלבים זו חיה שיכולה להתייבש במהירות, בעיקר כי הם מבזבזים הרבה יותר אנרגיה מאיתנו במהלך הטיול לכן חשוב לבצע הפסקות מים לעיתים תכופות יותר ולהביא איתנו מהבית כלי נוח שיהיה לכלב לשתות ממנו.

 

  • אוכל- במידה והטיול נמשך יותר מיום והכלב צריך לקבל לאכול אני ממליץ לתת לו טיפה יותר מהכמות שהוא אוכל בד"כ מהסיבה שהוא מבזבז יותר אנרגיה בטיול.

 

ובנוסף,לדאוג למנוחה לפחות של שעה וחצי לאחר האוכל ולא לתת לכלב לרוץ ולהשתולל כדי להימנע כמה שיותר מהיפוך קיבה.

 

  • הליכה בשמש- תהיו ערניים לכלב שלכם במהלך הטיול, בשעות חמות בקיץ של ישראל האדמה רותחת ולכן חשוב לדאוג לטייל במסלול יחסית מוצל או לא לטייל בשעות בהם השמש בשיאה. הכלב עלול לקבל כוויות בכפות הרגליים ואז כל החוויה הזו של טיול הופכת ללא נעימה.

 

לסיום, אנחנו רוצים שהכלב שלנו יחווה את הנאה המירבית מהטיול על מנת שירצה להמשיך לטייל איתנו בפעמים הבאות ותוך כדי לשמור על ביטחון הכלב ועל ביטחונם של שאר המטיילים .

 

אם אינכם יכולים לשלוט על הכלב שלכם ממליץ לכם בחום להעביר אותו אילוף כלבים בקריות.

 

מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה או בעיה ואשמח לעזור.

שלום שוקרון-מאלף כלבים מומלץ.

 

טוב אז איך הטיול שלכם נראה עם הכלב? מקומות שהייתם שם עם הכלב ואתם ממליצים בחום…יאאלה שפכו!

 

 

 

המשך שבוע נהדר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here