כך תעזרו לאנשים שאתם אוהבים בתהליך הגמילה

0
680
כך תעזרו לאנשים שאתם אוהבים בתהליך הגמילה

יכול להיות שאתם רק חושדים, אבל בשלב הזה אין לכם שום הוכחה. יכול להיות שאתם בטוחים בצדקת דרככם אבל האדם שמולכם מסרב להודות בבעיה. כך או כך, התמכרות לסמים, לאלכוהול או להימורים היא בעיה קריטית שמחייבת טיפול מקצועי, יסודי ומידי. אם כן, זה הזמן לעצור את מעגל ההתמכרות ולספק מענה איכותי וטוב יותר לטובת האנשים שאתם אוהבים יותר מכל. לשם כך, אתם מוזמנים לפנות אל "יד הצלה".

התמכרות להימורים? לא רק נזק כלכלי

זה אולי התחיל ממשחק הימורים חביב, וגם אתם נהנים ממנו מפעם לפעם, אבל בן הזוג או החבר הטוב שלכם כבר לא ממש מסוגל להפסיק. הוא ממשיך לשחק, להגדיל את סכומי ההימורים וליטול הלוואות גדולות – גם ממקורות מפוקפקים למדי. בדרך הוא משקר ומרמה, נכנס לחובות ומאבד מקורות הכנסה בזמן שהוא מתחזק התמכרות שרק מסבה לו נזק. גמילה מהימורים היא תהליך מורכב שיכול להתבצע בצורה יעילה וטובה יותר עם הליווי המקצועי של "יד הצלה" ועם תוכנית טיפול שמספקת את המענה האידאלי לאדם שפשוט לא מצליח לעצור, וזקוק לעוד ועוד ריגושים.

סמים קלים? ההתמכרות קשה יותר

הם אולי מכונים "סמים קלים" אבל האמת היא שלרוב, הגמילה מהם יכולה להיות קשה למדי. אם אתם חושדים שהאדם הקרוב אליכם לא מסוגל לתפקד בלי הסם, זהו בהחלט הרגע לעצור את הסחף ולאפשר לו לחזור אל המסלול. גמילה מסמים קלים מחייבת טיפול מקצועי והתמודדות עם הגורמים הרגשיים שהובילו להתמכרות הזו מלכתחילה – בין אם זוהי הדרך של האדם להתמודד עם אתגרי היומיום, עם הלחץ בעבודה או עם העומס שהוא חווה בלימודים.

אלכוהול? הוא רק פוגע

בכל הקשור לתהליך גמילה מהתמכרויות, נדמה שאלכוהול הוא אחד הגורמים המשמעותיים שמובילים להתמכרות – וזו לא הפתעה גדולה לנוכח העובדה שמדובר בפתרון פשוט וזמין. אלא שהאלכוהול יכול להסב נזקים כבדים לבריאות, לנפש וגם לאחרים, שכן מכורים רבים אינם מודעים להשפעת המשקה עליהם כשהם מתיישבים ליד ההגה ויוצאים לדרך. בתהליך גמילה מהתמכרויות ניתן להתגבר על ההתמכרות לאלכוהול ולצאת לדרך חדשה, טובה הרבה יותר.

גמילה מסמים קשים

אם אתם מזהים סימפטומים מעוררי דאגה אצל האנשים שאתם אוהבים, בהחלט יכול להיות שמדובר בהתמכרות לסמים קשים כמו הרואין או קוקאין. במצבים אלה חשוב לאתר מרכז גמילה מסמים פרטי כדי לבנות תוכנית טיפול שתעזור להם להתנתק מהצורך הפיזי (וה"קריז") וגם מהצורך הרגשי שהוביל להתמכרות מלכתחילה. את המענה הזו תוכלו למצוא במרכז "יד הצלה" המלווה מכורים בתהליך פרטני ומדויק המותאם לצרכים האישיים שלהם, ואתם מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 054-2272002.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here