לימודי מדעי המחשב בתקופת הקורונה

0
1245
לימודי מדעי המחשב בתקופת הקורונה
מקור FREEPIK

בצל משבר הקורונה והמגבלות המחייבות אותנו לשמור על ריחוק חברתי והיגיינה, רבים מהצעירים איבדו את מקום עבודתם ועוד רבים אחרים יצאו לחל"ת לתקופה ממושכת והם נמצאים בחוסר ודאות לגבי המשך התעסוקה שלהם. לכן, אין זה פלא כי רבים מנצלים את התקופה ללימודים אקדמיים ורוב מוסדות הלימוד בארץ מדווחים בחודשים האחרונים על עלייה משמעותית במספר הנרשמים ללימודים לתואר ראשון בשנת הלימודים הקרובה. 

כדאי לנצל את תקופת הקורונה כדי ללמוד מקצועות מבוקשים כמו מחשבים, חשוב לזכור כי ההייטק כמעט ולא נפגע בגלל התפרצות נגיף הקורונה ורבים מחפשים תעסוקה יציבה ואפשרות לפתח קריירה מאתגרת ומשתלמת כלכלית בהייטק הישראלי הנחשב גם לקטר הצמיחה של המשק המקומי.

עלייה של מאות אחוזים במספר הנרשמים ללימודי מדעי המחשב

משבר הקורונה הביא למצוקה כלכלית ולאובדן מקומות עבודה, לכן רבים מחשבים מסלול מחדש ולא מעט ישראלים פונים ללימודים אקדמיים בעיקר בתחומים מדעיים וריאליים. תקופת הקורונה הוכיחה לכולם כי כדאי לעבוד בהייטק, מאחר ועובדי חברות ההייטק יכולים לעבוד מרחוק והם כמעט ולא נפגעו מהמשבר הכלכלי שנוצר עקב התפרצות נגיף הקורונה.

על פי הדיווחים מהמכללות ומהאוניברסיטאות בהן אפשר ללמוד מדעי המחשב, מתגלה כי יש עלייה של מאות אחוזים בכמות הנרשמים לתואר ראשון במחשבים. ראוי לציין כי רוב מוסדות האקדמיה החליטו לוותר על ציון פסיכומטרי כחלק מתנאי הקבלה, ומועמדים רבים עומדים בתנאי הסף ויכולים להירשם למסלולים מבוקשים כמו הנדסת תוכנה, מדעי המחשב וכיוצא בזה.

כדאי לדעת כי רוב המועמדים ללימודים לתואר ראשון באקדמיה נרשמים לתחומים המבוקשים ביותר כמו פסיכולוגיה, רפואה, הנדסה וכמובן מדעי המחשב. יש ביקוש גבוה יותר גם לתחומי לימוד אחרים כמו חינוך, היסטוריה, לימודי מגדר ותחומים נוספים.

בוחרים בלימודי מדעי המחשב בגלל השכר ואפשרויות התעסוקה

ישראל נחשבת למעצמת הייטק ורבים מעוניינים לעבוד בחברות ובארגוני ההייטק בגלל התנאים המפתים והשכר הגבוה. יש מחסור גדול באנשי פיתוח, במיוחד בתחומים כמו פיתוח תוכנה ואפליקציות, סייבר ואבטחת מידע ופיתוח ובניית אתרים. 

תקופת הקורונה הוכיחה כי עבודה בהייטק משתלמת גם בתקופות משבר, וכאשר ישראלים רבים נאלצו לצאת לחל"ת העובדים בהייטק החלו לעבוד מהבית ללא פגיעה משמעותית בתנאי ההעסקה שלהם. לא מעט ישראלים החליטו להירשם למדעי המחשב כדי לצאת בעוד כמה שנים עם תואר ראשון יוקרתי ומבוקש, יש גם אפשרות להירשם לקורסים קצרים וממוקדים, אך בדרך כלל התואר עדיף.

חשוב להדגיש כי בתקופת הקורונה רוב מוסדות הלימוד באים לקראת המועמדים לכן ניתן להתקבל לתואר ראשון במחשבים ללא ציון פסיכומטרי ועל סמך ציוני הבגרות בלבד. תנאי הסף החדשים מאפשרים לצעירים להירשם בקלות למסלולי הלימוד המבוקשים ביותר, וגם אקדמאים יכולים לעשות הסבת מקצוע ולהשתלב בהייטק לאחר סיום התואר במחשבים.

כדאי לדעת כי בצל משבר הקורונה הלימודים מתקיימים מרחוק ובאופן מקוון. מוסדות האקדמיה המובילים יישמו פלטפורמות חדשניות המתאימות ללמידה מקוונת. מערכת הלימודים המקוונת במדעי המחשב מאפשרת לסטודנטים לצפות בחומרי הלמידה מרחוק בהתאם לקורסים שהם נרשמו, ובאפשרותם לשוחח עם המרצים, להגיש מטלות באופן מקוון ולהשתתף בפורומים מקוונים בהשתתפות המרצים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here