עוצרים את אורח החיים הפרוע

0
598
עוצרים את אורח החיים הפרוע

חלק ניכר מהדור הצעיר עשוי להיחשף כבר מגיל צעיר להשפעותיהם הממכרות והמזיקות של חומרים שונים. כאשר צעירים וצעירות מתחילים לשתות אלכוהול ולצרוך סמים בגילאי העשרה הם יכולים למצוא את עצמם מתמודדים עם התמכרות מהר מאוד. לקיחת האחריות בידיים וקבלת טיפול בשלבים הראשונים יכול לעזור להתמודד עם הבעיה ביעילות.

סמים לא כל כך קלים

צריכת סמים קלים הופכת בשנים האחרונות לטרנד חברתי בעל השפעות גופניות מרחיקות לכת. הצעירים אומנם לא סובלים ממנת יתר, אך הפגיעה בתפקוד מגיעה על רקע חברתי. קושי לתפקד בעבודה או בלימודים, קושי ליצור משפחה בקושי לשמור על חברים הם רק חלק מהמאפיינים של התמכרות אשר דורשות גמילה מסמים קלים.

 שתייה מופרזת

לצד הסמים הקלים גם גמילה מאלכוהול בקרב צעירים וצעירות רבים היא דרישה הולכת וגוברת. החשיפה למשקאות חריפים מתרחשת במרחב הציבורי על בסיס יומיומי, והיא מהווה אתגר לכל מי סובל מהתמכרות לאלכוהול. אפילו הרמת כוסית במשרד יכולה להחזיר את המקור עשרה צעדים אחורה ולכן רוב העבודה היא עבודה התנהגותית, על יצירת נורמות חדשות, ופיתוח תחושת אחריות אישית אצל המכור. יחד עם זאת התמכרות לאלכוהול יכולה לפגוע בתפקודי הכבד ומערכות הגוף השונות ולכן המכור חייב להיות תחת מעקב רפואי צמוד גם בגמילה וגם אחריה. רוב האחריות נופלת על כתפיו של המכור גם במהלך הגמילה ולכן הוא צריך להגיע במטרה לטפל בעצמו ועם נכונות להשלים את כל השלבים הצפויים לו.

 התנהגות חברתית שצריך לשנות

מרכז גמילה מנייס גאיי, סמים קלים ואלכוהול הוא לא רק פתרון לבעיית השימוש בחומר המסוכן הזה, אלא גם להתנהלות החברתית של צעירים רבים. כאשר אורח החיים מוכתב על ידי החברה והלחץ החברתי משפיע על רבים, ניתן לראות לא מעט צעירים שנופלים להתמכרויות. לרוב, הסובלים מבעיית התמכרות יתמודדו איתה לבד לאורך הזמן והחברים לא יהיו שם כדי לעזור או לא ידעו כלל על קיומה של הבעיה. ההתמודדות הנפשית היא זו המאתגרת באמת. במרכז הגמילה המכורים יוכלו לקבל את התמיכה הוסיוע לו זקוקים על מנת להתמודד באומץ עם ההתמכרות שהשתלטה על חייהם.

מרכז אמיל הוא מרכז גמילה לצעירים רבים בתחילת חייהם. אנו מאפשרים למטופלים רבים למצוא טיפול המתאים להם באווירה תומכת. צרו קשר עם המרכז כבר היום באתר או בטלפון 077-9967463. למידע נוסף אודות Лечение наркомании צרו איתנו קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here