שילוב הורות ועבודה מהבית – איך עושים את זה נכון

0
450
שילוב הורות ועבודה מהבית - איך עושים את זה נכון
קרדיט freepik

בשנה וחצי האחרונות כולנו נאלצנו לשנות את השגרה שלנו בגלל מגפת הקורונה, ובעל כורחנו לחיות באורח חיים שונה ממה שהכרנו עד כה. אחד השינויים הנפוצים ביותר היה המעבר לעבודה מהבית; אנשים רבים, שהיו רגילים לעבוד מהמשרד בלבד, הכירו מודל חדש של עבודה מהבית, עם כל היתרונות והחסרונות. 

אחד החסרונות האלו הוא כמובן השילוב בין עבודה מהבית לבין הורות לילדים, בעיקר כשמדובר על ילדים צעירים. בשיא הקורונה בית הספר היה סגור, וגם היום ילדים רבים נאלצים להישאר בבית בגין בידודים, ולכן השילוב בין הורות לעבודה מהבית הוא עדיין אתגר שהורים רבים מתמודדים איתו.

אז איך משלבים בין עבודה מהבית להורות בצורה נכונה? איגדנו לכם כמה טיפים שיכולים לעזור במשימה!

היו גמישים

גמישות היא מילת המפתח כשמדובר על השילוב הקשה בין הורות לבין עבודה מהבית. הרבה פעמים להורים עובדים יש שגרה ברורה של עבודה (למשל, משמונה עד חמש), ושגרה ברורה של משפחה (למשל, מחמש עד תשע), אבל גם אם אתם מאוד מאוד רוצים ומשתדלים להמשיך בשגרה הזו, צריך להשלים עם העובדה שבמצב הנוכחי זה לא ממש יכול לקרות, ועליכם לשלב את השעות האלו ולהבין שאין יותר זמנים המוקדשים אך ורק לעבודה או אך ורק למשפחה. כדאי להכין לוח זמנים ולנסות לשמור על שגרה מסוימת, אך תוך מתן מקום גדול לגמישות, לשילוב ומולטי-טסקינג. 

צרו לכם מקום עבודה

אל תעבדו מהסלון איפה שהילדים משחקים ואל תעבדו מהמיטה, איפה שאתם יכולים להירדם בכל רגע. צרו לכם ספייס ברור לעבודה, שכשאתם נמצאים בו אתם יודעים שאתם ב"מוד" של עבודה. המקום הקבוע הזה יעזור לכם גם מבחינה מנטלית וגם מבחינה פיזית, וייצור חוצץ בין שני התפקידים כהורים וכעובדים. 

העסיקו את הילדים

כדי שיהיה לכם זמן פנוי לעבודה, חשוב שתעסיקו את הילדים בצורה טובה. חשבו מראש על פעילויות שיכולות להעביר להם את הזמן – נסו, כמובן, להפחית את זמן המסכים – ואפילו הכינו להם לו"ז מסודר, כך שהם גם ירגישו שהם נמצאים באיזושהי מסגרת, גם אם הם בבית. מעבר ללימודים עצמם – אם הם בגיל של בית הספר – נסו למצוא פעילויות נוספות כמו פיתוח תחביבים, ציור, קריאה, משחקי קופסה ומיזמים נוספים. 

מסתדרים בשילוב הקשה? שקלו מעבר לחיים עצמאיים!

הקורונה הביאה אנשים רבים לחשוב מחדש על החיים שלהם, על המטרות שלהם ועל מה הם באמת רוצים לעשות. רבים החליטו לבצע הסבת מקצוע או להגשים את החלום שלהם, כמו החלום בקריירה עצמאית. בשנה האחרונה אנשים רבים ביצעו הקמת חברה לצורכי מס או פתחו עוסק פטור או מורשה במחשבה כי אם הם כבר עובדים מהבית ונאלצים להתמודד עם השילוב בין קריירה והורות, מוטב שזה יהיה בתנאים שלהם. כמובן, המחשבה על הקמת חברה לצורכי מס והמעבר לאפיק עצמאי צריכים להיעשות בחכמה ותוך הבנה כי זהו אכן המסלול בו אתם מעוניינים ללכת. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here