איך בודק חשמל יציל אתכם מזנקי שריפות כתוצאה מקצר חשמלי?

0
41
קרדיט: Canva

חוק החשמל קבע שלושה סוגי רישיונות לחשמלאים. בודק חשמל סוג 3 בעל הרישיון המתקדם ביותר ויכול לבדוק חשמל בכל סוג של מערכת חשמל. בודק חשמל מסוג 3 רשאי לבדוק כל סוג של זרם במערכת חשמלית, לרבות מתח גבוה, שנאים וגנרטורים. הם מתבקשים בדרך כלל לבדוק מתקנים גדולים כמו בתי חולים, בניינים רבי קומות, מרכזי קניות, מפעלים גדולים ומתקנים חשמליים בעלי גודל חיבור גדול מאוד. כמו כן הם יכולים לבדוק גם בתים פרטיים, בניינים רבי קומות, בריכות שחייה, אירועים בשטח המופעלים באמצעות גנרטור, מקלטים, מערכות סולאריות, חוות חקלאיות וכו'. בודק חשמל סוג 3 יכול לבצע בדיקות חשובות, כגון בדיקת הארקה, מתח, הפרעות חשמליות, בדיקת אינטגרציה, תקינות לוחות חשמל נגד התחשמלות ועוד.

מתי נשתמש בשירותיו של בודק חשמל מוסמך?

אנו יכולים להשתמש בשירותיו של מהנדס בודק חשמל מסוג 3 במקרים הבאים:

בשלב התכנון של פרויקט, בין אם מדובר במערכת חשמל פרטית, מבנה ציבורי או בניין רב קומות, יש להיעזר בשירותיו של בודק חשמל מוסמך על מנת לוודא שהפרויקט מתוכנן כראוי על פי התקנים הנדרשים והנחיות בטיחות.

בדיקה תקופתית: עסקים ומבני ציבור מחויבים על פי חוק לבצע בדיקת מערכות חשמל באופן שוטף. זה לא רק מטעמי בטיחות, אלא גם בגלל שזה החוק. בדיקות חשמל נעשות על בסיס קבוע כדי למצוא בעיות ולוודא שהמערכת עדיין פועלת. בדיקות סדירות עצרו אסון גדול מלהתרחש.

הערכות לפני ביקורת: לעיתים, הביקורת מתוכננת מבעוד מועד. במצבים אלו עדיף להזמין מראש בודק חשמל מסוג 03. אדם זה יבצע בדיקה בסיסית ויוודא שהמערכת פועלת נכון. בדיקה זו נועדה לוודא שלא יהיו "הפתעות" במהלך הביקורת, לחסוך זמן ולמנוע עיכוב אישורים ללא סיבה.

איך למנוע התחשמלות ושריפות?

מנקודת מבט בטיחותית, הטרגדיות המסוכנות ביותר הן אלו שנגרמות ממערכות חשמל מקולקלות. מדי שנה אנו שומעים על מצבים איומים שבהם מערכת לא תקינה הפכה למלכודת אש של ממש. בעיה במערכת החשמל יכולה להיגרם ממספר דברים כמו חוסר זהירות, תכנון לקוי של המערכת או שימוש מסוכן במערכת. תפקידו של מהנדס בודק סוג 3 הוא לוודא שבעיות מסוג זה לא יתרחשו לעתים קרובות ככל האפשר. בודק חשמל מיומן משתמש בכלים כמו צילום תרמוגרפי ובדיקות עומס כדי לדמות מצבים בעולם האמיתי ולגלות מה המערכת לא יכולה לעשות. כדי שלא תצטרכו שיקום נזקי שריפות, תוודאו כי מערכות החשמל שלכן תקינות, ובכך תמנעו אסון. עוז טכנולוגיות הם חברת קבלן מורשה בתחום החשמל, וישמחו לבצע עבורכם את כל הבדיקות הנחוצות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here