איך להישאר עם יותר מקום על השיש?

0
51
קרדיט לתמונה: PIXABAY

המטבח הפך ללב החם והפועם של הבית והוא משמש לא רק כמקום לבישול ואפייה, אלא גם לאירוח, לשיחות נפש ולמקום מפגש מועדף עם בני המשפחה וחברים קרובים. לכן, כאשר מתכננים את משטחי העבודה למטבח, העשויים לרוב משיש, חשוב לקבוע מראש מהו סגנון העיצוב הרצוי, גודל משטחי העבודה, תאורה נוחה ועוד. כמו כן, יש להתחשב במכשירי החשמל אותם נהוג להציב על השיש במטבח ומומלץ לתכנן נכון את הארונות ופתרונות האחסון כדי לשמור על סדר וארגון במטבח הביתי.

אחת הבעיות המרכזיות במטבח הביתי היא המכשירים החשמליים והפריטים השונים אותם נהוג להניח על השיש. אם משטחי העבודה קטנים וצרים, מכשירי החשמל תופסים שטח גדול וכך שטח העבודה הדרוש לבישול ולהכנת האוכל מצטמצם והעבודה פחות יעילה ונוחה. לכן, כדאי לקרוא את הטיפים שלנו איך להשאיר עם יותר מקום על השיש, למשל בעזרת התקנת בר מים תת כיורי במקום החלופות הסטנדרטיות כמו בר מים העומד על משטח העבודה משיש.

תכנון נכון של חלל המטבח

תכנון נכון של המטבח מבטיח יותר מקום על משטחי העבודה משיש, פתרונות אחסון חכמים ויעילים יותר, סדר וארגון ועבודה נוחה ויעילה. כדי להשאיר מקום רב על משטח העבודה במטבח מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע כדי לתכנן נכון את המטבח, לבחור היטב את ארונות המטבח, ואפשר להתקין מדפים, לתכנן אי נוח עם ארונות אחסון נוספים המשמש גם להכנת האוכל וגם לארוחות ולאירוח. בנוסף לזאת, כדאי לרכוש סלסלות וקופסאות אחסון כדי לשמור על מקום פנוי על השיש, לאחסן בקלות חומרי גלם ומאכלים, לשמור על טריותם ולהגן על מוצרי המזון בפני מזיקים שונים.

חשוב לזכור כי רוב הבלאגן על משטחי השיש במטבח נמצא בסמוך לכיריים ולכיור, אלו מקומות מועדים לפורענות וללא תכנון נכון של המטבח והארונות קשה לשמור על משטח נקי ממכשירי חשמל, סירים, מחבתות, תבלינים ופריטים נוספים.

תכנון נכון של ארונות המטבח

חשוב לתכנן בעזרת המומחים את ארונות המטבח, וכדאי להתקין גם ארונות קיר לגובה כדי לשמור על סדר וארגון וליהנות ממספיק מקומות לאחסון כלי הבישול והאפייה, כלי אוכל והגשה, מכשירי חשמל קטנים, מוצרי מזון, תבלינים וכדומה. אחת מהאפשרויות היא לתכנן אי במרכז המטבח עם ארונות אחסון נוספים, ואפשר לתכנן גם מזווה בו ניתן לאחסן חפצים שונים, מוצרי מזון יבשים, מכשירי חשמל וכלי בישול גדולים שבהם משתמשים רק מדי פעם.

טיפים ועקרונות לארגון נכון של משטחי העבודה משיש

משטחי השיש במטבח הביתי חייבים להיות נקיים ולא עמוסים בפריטים שונים, לכן יש לתכנן היטב את פתרונות האחסון במטבח, ובנוסף כדאי לבחון פתרונות מתקדמים לארגון אופטימלי של משטחי העבודה וכך זוכים למשטחי עבודה פנויים ונוחים לעבודה וגם לאחסון חכם ונוח יותר.

בכל מטבח יש לא מעט מכשירי חשמל גדולים וקטנים, למשל מקרר, מדיח כלים, תנור אפייה, מכונת קפה משוכללת ומעוצבת, בר מים מתקדם ואיכותי, מיקסר, מעבד מזון, קומקום חשמלי להרתחת מים ועוד. כדי לחסוך מקום ולשמור על משטחי עבודה נקיים ופנויים כדאי לשקול התקנת בר מים תת כיורי, וניתן לארגן את המכשירים שבהם לא משתמשים בכל יום בתוך ארונות או על מדפים.

כמו כן, כדאי לארגן את מוצרי המזון בקופסאות סגורות ואטומות, כך ניתן לאחסן את הקופסאות זו על זו ולחסוך מקום אחסון. יש אפשרות להתקין מדפי אחסון מעל השיש, לתלות סירים ומחבתות על ווים מעוצבים, לתלות את סכיני המטבח על מתקן ייעודי עם מגנט המעוגן לקיר ולרכוש מכשירי חשמל פונקציונליים כמו מיקרוגל שהוא גם טוסטר אובן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here