במציאות הגלובלית קיים צורך בשרותיהן של חברות שילוח בינלאומי

0
1371
קרדיט: Freepik.com

העולם הגדול שלנו כבר הפך מזמן לכפר גלובלי בו מדינות וחברות סוחרות מעבר לגבולות. זוהי מציאות גלובלית שכבר אינה חדשה אבל ממשיכה להתפתח ולהשתדרג בכל שנה, מה שמחייב היערכות נכונה מבחינת שילוח הסחורות. את המענה לצורך זה מספקות חברות שילוח בינלאומי המטפלות בכל שלבי השרשרת.

מסחר בינלאומי הוא אבני יסוד בכלכלה העולמית ולמעשה מהווה תשתית מזה מספר עשורים. יחד עם זאת, שנות האלפיים מאופיינות במיוחד במסחר בינלאומי הנערך באוויר, בים וביבשה, כאשר כל מדינה חפצת חיים חותמת על הסכמים ואמנות סחר. יתר על כן, בשנים האחרונות הפך היבוא האישי של רכבים ומוצרים למיניהם לנפוץ מאוד. בין היתר, הצמיחה המטאורית של התחום כרוכה בהתפתחות רשת האינטרנט כמקור לצריכה, ולכך מצטרפים כמובן יצואנים ויבואנים מכל מגזרי המשק – פלסטיקה, עץ, מוצרי חשמל, צעצועים ועוד.

 

אתגרים של שילוח בינלאומי

בינלאומי כרוך באתגרים רבים. בין היתר יש לי בחור בצורת השילוח הנכונה ביותר כאשר בישראל מדובר בעיקר במשלוחים דרך האוויר והים, וזאת בהתאם לשיקולי עלות מול תועלת, הדחיפות של הגעת הסחורה, רגישות הסחורה, גודלה ומשקלה, סוגיות הקשורות במיסוי והליכים במכס, שחרור מהיר של מוצרים, שינוע שלהם מהנמל, הסכמי סחר רלוונטיים וכיוצא בזאת. את המענה נותנת כאמור חברת שילוח בינלאומי.

חברות אלו הן בעלות מתחמים, קשרים וסוכנים בנמלי הים והאוויר של ישראל ובמדינות נוספות. הן מספקות מגוון רחב של שירותים המעניקים מעטפת לכל צרכי היבואן או היצרן, לרבות טיפול בניירת הנדרשת, אישורים ורישיונות, אחסון תחת תנאי מכס, אחסון חופשי, טיפול בכל הקשור בעמילות מכס, שינוע של מוצרים בהובלות ימיות, יבשתיות אוויריות, מעקב מלא אחר מצב המשלוח ומיקומו, פתרונות יצירתיים החוסכים בזמן ובעלויות וכן הלאה.

 

החברות גם מספקות ייעוץ ללקוחותיהן לגבי בחירה בדרך השילוח המתאימה ביותר, בין אם מדובר בצורך נקודתי או שוטף. כך למשל, בבחירה בין שילוח אווירי או ימי יש לקחת בחשבון שככל שמדובר בפריט יותר גדול וכבד כך עדיף להעבירו במכולה בים כדי לחסוך בעלויות, ולקחת בחשבון שזמן השילוח יהיה בן מספר שבועות. כמו כן החברה תייעץ לגבי משלוח במכולה בלעדית של הלקוח, או שבהתאם לכמות וגודל הפריטים לבצע קונסיגנציה ולחסוך בעלויות על ידי שיתוף המכולה עם גורמים אחרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here