החלקה משקמת לשיער – מה אני צריכה לדעת?

0
425
החלקה משקמת לשיער – מה אני צריכה לדעת?
קרדיט: יח"צ

אם אתם מעוניינת לבצע החלקה לשיער, ודאי נתקלת במושג "החלקה משקמת" או "שיקום בעזרת החלקת שיער". בין השיטות השונות להחלקת שיער, בשנים האחרונות פותחה גם שיטה אשר מתבססת על חומר קריאטין, שבמקור שלו – גם נמצא בשיער. בואו נבין במה מדובר.

אמנם חומר הקריאטין מצוי בשיער שלנו באופן טבעי, אבל בחלוף השנים החומר נהיה דליל יותר ויותר, מה שמצריך את הטיפול והחיזוק של השיער. כיום נהוג לדבר על מגוון תכשירים שונים לשיער אשר מכילים בתוכם את חומר הקריאטין, מה שכיום מחליף בשוק את חומר הפורמלין בבחינות מסוימות. אם בעבר מעצבי השיער היו משתמשים בחומר הפורמלין בכדי לבצע החלקת שיער, הרי שכיום משרד הבריאות אוסר על השימוש בחומר זה. וזה מה שמוביל ספרים ומעצבי שיער רבים להשתמש בחומרי החלקת שיער מבוססי קריאטין. בניגוד לחומר הפורמלין, קריאטין לא אמור לפגום בשיער ולגרום בו לנזקים. 

מחליק שיער חשמלי או החלקה משקמת לשיער? 

אם את מתלבטת בין מחליק שיער חשמלי לבין החלקה משקמת לשיער, השורות הבאות עבורך. בעוד שחלק מהנשים מרבות להשתמש במחליקי שיער חשמליים, חלק גדול מהנשים כבר הבינו מזמן שהמחליקים האלו יכולים לפגוע קשות בשיער. 

המחליקים החשמליים עובדים על טמפרטורות מאוד גבוהות שיכולות לגרום לשריפת השיער ממש בקלות. מספיקה שנייה אחת של חוסר תשומת לב, והשיער עלול להיכרך כליל. ההמלצה הגורפת היא להימנע משימוש במחליקי שיער חשמליים. 

מתעקשת בכל זאת להשתמש במחליק שיער חשמלי? 

אם את בכל זאת מתעקשת להשתמש במחליק שיער חשמלי, יהיה חשוב לפעול בהתאם להוראות של המכשיר ולא להשאיר את המחליק זמן רב על קבוצות השיער שעוברות החלקות. לאחר שאת משתמשת במחליקי שיער חשמליים, כמובן שיהיה חשוב גם להשתמש בתכשירי הזנה לשיער מסוגים שונים. 

לאחר שהבנו עד כמה מחליקי שיער חשמליים יכולים להיות מזיקים, בואו נדבר על החלקה משקמת לשיער.  החלקת שיער משקמת מאפשרת לך להשיג 2 מטרות עיקריות. מצד אחד, את מחליקה את השיער באופן שהוא ייראה טבעי לגמרי. מצד שני, את גם משקמת את השיער בעזרת חומרי קריאטין, ויטמינים ומינרלים שונים אשר מצויים בתכשירי ההחלקה המשקמת. 

במה מסייעים חומרי שיקום לשיער וקריאטין? 

החומרים האלו עוטפים את השיער מבחוץ, מה שאומר שהם לא חודרים לשורש השיערה ולא לתוכה. יש לציין, עם הזמן, החומרים המשקמים והקריאטין מתפיידים ונעלמים מהשיער. אפשר לבצע החלקה משקמת לשיער בכל מספר חודשים, ככה שאת מטרת השיער החלק תוכלי להשיג בכל פעם מחדש. 

וכאן קיים נתון חשוב שיש להתייחס אליו. ידוע שהחלקות מרובות לשיער עלולות לפגוע בו בטווח הקצר והארוך גם יחד. לגבי החלקה משקמת לשיער, אין שום בעיה לבצע החלקת שיער משקמת בכל מספר חודשים, אין בכך סיכון. כמו כן, חומרי ההחלקה המשקמת מאושרים על ידי משרד הבריאות. כמובן, הם אינם כוללים בתוכם את חומר הפורמלין אשר אסור לשימוש על פי משרד הבריאות. 

מה עוד חשוב לדעת על החלקה משקמת לשיער? 

דבר נוסף שחשוב לדעת, פעילויות כמו חוף הים, רביצה בשמש ובריכה – גורמים להחלקה המשקמת לאבד מהאיכות שלה. אם את מרבה להגיע לחוף הים ולהיחשף לחומרי מלח שונים, קחי בחשבון שאת תצטרכי לחדש את ההחלקה לעיתים קרובות יותר. 

וכשתצטרכי לחדש את ההחלקה שלך, אנו ממליצים על בחירה במעצב שיער בעל מוניטין של שנים. אם את מעדיפה לבצע את ההחלקה בעצמך, הקפידי לקרוא ולבדוק את כל הוראות השימוש, משך זמן השימוש בחומר ועוד. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here