וטרינר עד הבית – איך מטפלים בהקאה בלתי צפויה?

0
511
וטרינר עד הבית – איך מטפלים בהקאה בלתי צפויה?
מקור pixabay

הקאה בלתי צפויה אצל כלבים עוסקת בתופעה די שכיחה שיכולה להיווצר באופן חד פעמי ולעיתים יותר מפעם אחת- דבר המחייב פנייה דחופה אל וטרינר עד הבית. למען הסר ספק, כשמדברים על הקאות לא מדברים על מחלה אלא על תגובה שנוצרה כתוצאה ממשהו שעשה או אכל בעל החיים שלכם כמו בליעת זבובים ולעיתים גם תרחיש לבעיה רצינית יותר. אז למה זה קורה ואיך אפשר לעצור את זה? מתי צריך לפנות כמה שיותר לקבלת הטיפול? כל המידע אודות הקאות של כלבים ואיך וטרינר עד הבית יכול לעזור.

למה הכלב שלי מקיא?

הקאות זה דבר לא נעים מאידך זהו תרחיש טוב לגוף המאותת על בעיה שחשוב לפתור בהקדם. באמצעות ההקאה הגוף פולט את מה שמזיק לו ומאפשר לכלב לשחרר את החסימה שלעיתים עלולה להסתיים בסכנת חיים. זה יכול להיות חומר מזיק שנכנס לגוף ולעיתים גם עצם זר העלול לסתום את דרכי הנשימה. כלב יכול להקיא מהמון סיבות, זו יכולה להיות אכילה מהירה או אפילו שינוי דיאטה. כמו כן, מדברים גם על אלרגיה לאכילת מזון מסוים שלא תמיד מתאים בעקבות אלרגיה מסוימת. כפי שצוין גם בליעה של עצם זר יכולה להוות סיבה משמעותית להקאה וכאן זה דווקא יתרון של פליטה מהירה והצלת חיים. מצבים מסוימים מעידים גם על פחד- יש בהחלט כלבים העלולים להקיא מתוך מתח או פחד וכל שינוי סביבתי עלול להוביל להקאה.

הקאות לאחר ניתוח – למה זה קורה?

כמו בני האדם כך גם בעלי החיים ובפרט כלבים עלולים להקיא לאחר בחילה שהתרחשה לאחר ניתוח. ההתאוששות עצמה וחומרי ההרדמה עלולים לגרום לרצון הזה להקיא. נשמע לכם מוכר? בהמון מקרים אין הבדל בין האדם לבין חיית המחמד שלו- כל מה שנדרש מכם זו תשומת לב.

חוששים כי בעל החיים שלכם סובל מטפילים במערכת העיכול? האם קיים חשש לתולעת הפארק? במידה ובעל החיים שלכם מרגיש לא טוב ביום שבת או אפילו בשעות שאינן שעות, וטרינר עד הבית בסמוך למקום מגוריכם יפתור את הבעיה לאלתר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here