מריבות בין אחים בכל הנוגע לחלוקת הצוואה

0
122
credit: canva

צוואות וירושות הן עניין מורכב מאוד. לא פעם כאשר אדם נפטר מהעולם ומותיר אחריו עיזבון, נוצרים סכסוכים לא נעימים בין יורשיו, בין אם הוא הותיר אחריו צוואה ובין אם לא הותיר אחריו צוואה. כאשר מדובר על חלוקת ירושה בין אחים כאשר אחד מההורים נפטר מהעולם, הרי שאם הוא הותיר צוואה והיא תקינה ותקפה, החלוקה תהיה בהתאם לצוואה, אך אם לא השאיר צוואה, העיזבון יתחלק בין בני המשפחה מקרבת דם, כאשר אם יש צאצאים הירושה תתחלק ביניהם ובין בן הזוג ואם אין צאצאים, הירושה תתחלק בין בני משפחה מדרגה אחרת. כך או כך, בכדי לסדר את ענייני הירושה בין האחים בצורה הטובה ביותר בין אם המנוח הותיר אחריו צוואה ובין אם לא הותיר אחריו צוואה, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין צוואות וירושות מקצועי ומנוסה בתחום.

מה חשוב לדעת על חלוקת ירושה בין אחים?

כאמור, אם יש צוואה, על האחים להגיש בקשה להוצאת צו צוואה לרשם לענייני ירושה אשר תאפשר את חלוקת הרכוש בהתאם לצוואה. אם אין צוואה, נדרשים היורשים להגיש לרשם לענייני ירושה הגשת בקשה להנפקת צו ירושה, אשר יאפשר את חלוקת עיזבונו של המנוח בין האחים בהתאם לאמור בחוק. יחד עם זאת, מכיוון שלא פעם יש מריבות וסכסוכים בין אחים בכל הנוגע לחלוקת הצוואה ומכיוון שלא פעם מי מהם מרגיש מקופח או מרגיש שהיה מגיע לו יותר בגין סיבות כאלה ואחרות, הרי שכיום ניתן לערוך הסכם בין יורשים, אשר מסדיר את חלוקת הירושה בצורה מוסכמת בין היורשים, כאשר כולם מסכימים על ההסדרה המדוברת בהסכם וההסכם צריך להיערך ולהיות חתום על ידי עורך דין. מדובר על אופציה שלא פעם יכולה למנוע מריבות ירושה רבות בין אחים ועל כן, כדאי לשמוע על האופציה הזאת מעורך הדין שתבחרו.

מדוע חשוב לבחור עורך דין ירושות וצוואות?

חשוב מאוד להבין כי התהליך להגשת בקשה לצו צוואה או ירושה, הוא תהליך ארוך, בירוקרטי ותובעני. מעבר לכך, מדובר על הליך אשר דורש בקיאות רבה ועל כן, לא כדאי להגיש את הבקשה באופן עצמאי אלא כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין ירושות וצוואות מקצועי ומנוסה בתחום. מעבר לכך, אם מעוניינים לערוך הסכם בין יורשים או להבין כיצד חלוקה מתחלקת בהעדר צוואה או, אם רוצים להגיש התנגדות לצוואה, גם במקרה הזה אין ספק כי עורך דין ירושות וצוואות הוא איש המקצוע שיסייע לכם בצורה הטובה ביותר לעשות את הדברים.חייגו עכשיו: 077-510-0268

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here