יש לכם גג פנוי? – השכרת גג למערכת סולארית

0
127
השכרת גג
קרדיט: pixabay

במידה ויש לכם בגג הבניין שטח פנוי גדול יחסית, או שיש לכם שטחי קרקע פנויים – הרי שאחת האפשרויות הכדאיות מאוד עבור בעלי עסקים ובעלי נכסים היא השכרת גג למערכת סולארית. זה לא סוד שאחת הדברים לתרום לסביבה ירוקה יותר ולייצר חשמל בצורה הוגנת ובריאה יותר לסביבה היא ניצול של אנרגיית השמש והמרתה לאנרגיה חשמלית. ככל שיחלפו השנים הרי שערוצי אספקת החשמל יהיו כאלו שמבוססים על הפקת חשמל מאנרגיית השמש ופחות ממקורות של נפט ופחם, בישראל ובעולם כולו.

כמה מרוויח העסק?

ואם כן הרי ששאלת השאלות היא איך מרוויחים מכך כסף ומה עושים. הדברים מאוד פשוטים: מתקינים מערכות סולארית על גג הנכס, מתחברים לחברת החשמל ומתחילים למכור את עודפי ייצור החשמל לפי תעריפון קבוע. כדי לבצע מהלך כזה כמובן שיש לפנות לחברה המתמחה בייזום והקמת פרויקטים סולאריים ולבצע מדידות ובדיקת התאמה. לאחר מכן יש לאפיין ולתכנם את המערכת לתוואי השטח שלכם, ולעתים יש צורך בקבלת מימון להקמה. זה מאוד משתלם להקים מערכת כזו משום שאתם מחזירים את ההשקעה באחוזים גבוהים בהסתכלות ארוכת טווח. אך הלכה למעשה לא כל עסק ולא כל בעלים של נכס בנוי להתעסק עם הקמה של מערכת כזו, לא תמיד יש לבעלים את המימון הדרוש ולעתים פשוט אתם עסוקים בדברים אחרים. ולכן – אפשרות נוחה מאוד היא לבחור במודל השכרת גג למערכת סולארית.

השכרה

באפשרות כזו של השכרת גג למערכת סולארית אתם בתור בעלי הנכס נדרשים רק להשכיר את הגג לחברת המתמחה בפרויקטים סולאריים וזהו. את כל היתר תבצע החברה עצמה – החל מהקמה, מימון, התקשרות מול חברת חשמל, קבלת היתרים, הפעלה, הנהלות אל מול הלקוחות ותחזוקה במהלך השנים. במודל כזה אתם נהנים מדמי שכירות קבועים לאורך עשרות שנים קדימה ומשקט נפשי. מערכת סולארית לעסק במודל של השכרה היא אפשרות שעסקים רבים בוחרים בה. כך תהנו מהכנסה יציבה למשך שנים קדימה, מבלי לקחת סיכוני מימון או הלוואה לצורך התקנת גגות סולאריים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here