למידה באמצעות סרטים

0
384
קרדיט: Freepik

סרטים חינוכיים הם כלי נהדר ללימוד ילדנו החמודים מגוון של תחומים, החל מהתנהגויות מסוימות וכלה בלימוד שפות. לא פשוט תמיד למצוא סרטים חינוכיים עבור הילדים, אבל אם מחפשים טוב אפשר למצוא. למשל באתר עולם הילדים, תוכלו למצוא סרטים חינוכיים נפלאים שיעסיקו את המתוקים שלכם וילמדו אותם דבר אחד או שניים. ואם הם ממש מתעקשים שתצפו איתם יחד, אנו בטוחים שתיהנו גם אתם ואפילו גם תלמדו משהו חדש.

בשנים האחרונות משרד החינוך הבין שכדאי לשלב צפייה בסרטים מותאמים בכיתות הלימוד יחד עם שיטת הלימוד הקונבנציונאלית. היום ניתן להקרין סרטים בכיתות בקלות על ידי רק שלושה פריטים: לפטופ, כבל מתאים ומקרן. בצורה כזו, המורים יוצרים עניין חדש בכיתה ויוצרים תמריץ עבור הילדים להגיע לבית הספר ולהנות מחוויית הלמידה המדליקה. אין כמעט ילד שלא ייהנה מצורת לימוד שכזו ואנחנו כמובן בעד. צפייה בסרטים כחלק מחוויית הלימוד יכולה לגרום לשיח ודיון הרבה יותר רחב במרחב הכיתה בין הילדים לחברים שלהם והמורה. לפתע עולות סוגיות שמפריעות להם, הם לומדים לשתף ולא לשמור בבטן ויחד עם שאר הכיתה מגיעים לפתרון יעיל. הסרטים עוזרים להציג כיווני חשיבה שונים מזוויות שונות ובכך מאפשרים שיח בו הם מציפים תחושות, מחשבות ותובנות. ציפייה היא תחושה מאוד חזקה שגורמת לכל בני האדם להתנהג בצורה מסוימת. כלומר במידה ואתם מצפים למשהו שאתם אוהבים ושאתם יודעים שמתקיים בכל יום שלישי בכיתה, השבוע שלכם יהיה מלא בתחושות חיוביות, תרצו לבצע משימות במהירות כדי שיום שלישי יגיע כמה שיותר מהר. כך גם הילדים שלנו, בעזרת שילוב סרט חינוכי בלימודים שלהם שמתרחש פעם בשבוע בצורה קבועה נקבל ילדים בעלי מוטיבציה גדולה יותר לביצוע פעולות יומיומית. לפחות אנחנו מקווים שכך ומאמינים.

סרטים חינוכיים בתקופת מגפת הקורונה

בתקופות של סגרים, השגרה משתבשת ואיתה גם היכולת הלימודית של הילדים. הם נאלצים ללמוד בזום וזה מאוד מאוד לא פשוט. יש למצוא דרכים יצירתיות להשאיר אותם בעניינים על מנת שיילמדו. אחת מהדרכים היא לתת להם משימה שכוללת בתוכה צפייה בסרט חינוכי ומענה על שאלות לגביו בסופו. גם בבית הילדים יכולים לצפות בתכנים בעלי ערך מוסף כדוגמת סרטים חינוכיים. תוכלו לבחור לילדכם סרט מתוך האתר עולם הילדים. יש שם סרטים נפלאים.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here