מהו תהליך מיתוג היטק?

0
300
מהו תהליך מיתוג היטק?
קרדיט FREEPIK

התחרות הרבה בתחום ההייטק בארץ ובעולם יצרה צורך בסיסי של חברות לבלוט מעל מתחרים. לכן מושם דגש מיוחד על תהליכי מיתוג היטק מתאימים ומדויקים, המשלבים ביחד תחומי מיתוג, עיצוב ופרסום שתורמים לצמיחה והצלחה של חברות וארגונים.

הייחוד של מיתוג הייטק

חשוב להבין כי מיתוג של חברות הייטק הינו נישה בפני עצמה, מה שמחייב בהכרת העולם הזה על צרכיו הייחודיים. למשל לצד תהליכי מיתוג רגילים של אפיון, יצירת שפת מיתוג, עיצוב ופרסום, במיתוג חברת הייטק יש צורך להתמקד בצרכים מיוחדים לשוק. צרכים אלו כוללים בין היתר מתן דגש על חדשנות טכנולוגית, על מיתוג העושה שימוש רב באמצעים דיגיטליים, אפליקציות ורשת האינטרנט. לא אחת חברות הייטק מבקשות למתג את עצמן באופן שלא רק ימשוך לקוחות אלא גם ידבר למשקיעים עסקיים, וגם יסייע בגיוס עובדי הייטק איכותיים. בנוסף לכך, בשנים האחרונות חברות הייטק רבות מנסות לשנות את התדמית האליטיסטית והמנותקת שלהן ולמתג את עצמן כארגונים המחוברים לחברה ולקהילה.

דגשים לגבי תהליך מיתוג הייטק

בתור התחלה, מיתוג הייטק אינו תהליך כללי אלא משתנה בהתאם לצרכים ומאפיינים ספציפיים וייחודיים של כל חברה, קהל היעד והשוק, וכן יעדי וחזון החברה. יחד עם זאת ישנם מספר שלבים בסיסיים בתהליך של מיתוג חברות הייטק, הכוללים בין היתר:

  • אפיון חברת הייטק מתבסס על איסוף מידע ומחקר מעמיק, המוביל לגיבוש של אסטרטגיה שיווקית מדויקת וברורה. האסטרטגיה מבוססת על ערכי, מסרי וחזון החברה, מאפייני קהל היעד והמטרות שאליהן החברה שואפת.
  • בהתאם לקו האסטרטגי בונים לחברת ההייטק שפת מותג רלוונטית וייחודית, שתתרום להבלטת המותג על פני מתחרים. מדובר בשפה גרפית הניכרת בחזות המותג, סגנון העיצוב שלו, צורת פונטים, צבעים של המותג, חזות הלוגו וכן במאפייני דימויים וסגנון כתיבה ייחודי של סלוגנים וטקסטים. בעזרת שפה זו הסיפור מאחורי החברה והתדמית הייחודית שלה יקרמו עור וגידים לכדי מותג אטרקטיבי ומרשים שמושך את תשומת ליבו של קהל היעד.
  • בייחוד עבור מיתוג של חברות הייטק יש חשיבות רבה לפיתוחה של זהות דיגיטלית עם חוויית משתמש מתאימה. המיתוג ניכר למשל בבניית ועיצוב אתר לחברה, ביצירת אפליקציה, דף פייסבוק, פרסום דיגיטלי ועוד.
  • כדי שמותג הייטק באמת יצליח הוא נדרש במערך שיווק ופרסום מתאים, עם ניהול נכון של קמפיינים העושים שימוש מושכל בכלי שיווק ותדמית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here