מהו תהליך מיתוג היטק

0
529
מהו תהליך מיתוג היטק
קרדיט FREEPIK

כידוע, עולם ההיטק הינו תחרותי ודינאמי כאשר חברות ומיזמים מתחרים על ליבם של משקיעים ולקוחות עם מוצרים הנראים לעיתים, לפחות כלפי חוץ, דומים למדי. על כן, ישנה חשיבות גדולה למיתוג החברה, מוצריה ושירותיה באופן שיבדל אותה ממתחרות ויסייע להשיג את היעדים המבוקשים. לשם כך יש לבצע תהליך מעמיק עם חברה המתמחה בתחום, ובשורות הבאות יוסבר ממה מורכב תהליך מיתוג חברות היטק.

תהליך מסודר עם שלבים מובנים

תהליך מיתוג היטק מתפרש על פני מספר שלבים אשר כל אחד מהם נותן מענה לסוגיות מסוימות ומניח עוד כמה לבנים בטירת המותג. ראשית יש לבנות את אסטרטגיית המותג ולשם כך יש לבצע לימוד ומחקר מעמיק של השירותים, המוצרים, קהלי היעד והסביבה התחרותית, וכן את המגמות המקומיות והגלובאליות בתחום הספציפי בו עוסקת החברה, תוך הסתייעות בכלים קלאסיים וחדשניים למחקר. לאחר מכן מבצעים סדנאות לחשיבה ולסיעור מוחות בהן משתתפים אנשי חברת המיתוג והגורמים האמונים על כך בחברת ההיטק, כאשר את הרעיונות העולים מתאימה חברת המיתוג למטרות ולצרכי הלקוח והמותג.

לאחר מכן ניתן לעבר לאסטרטגיית המותג, כלומר לשלב שבו מזקקים ומגבשים את הרעיון או הסיפור המיוחד של המותג, תוך הגדרת מאפייני האישיות והערכים הייחודיים לו. זהו הזמן בו יוצרים את התשתית של חוויית המותג אשר תועבר אל הקהלים שהוגדרו במהלך "מסע הלקוח" בנקודות שונות ובאמצעים מגוון כלים. בד בבד, מפתחים את ארכיטקטורת המותג, כלומר את החוקיות השיטתית והברורה המסייעת לנהל פורטפוליו עכשווי ועתידי, לרבות יחסים בין מותג העל של החברה ובין מותגי משנה של החברה אם קיימים.

כיצד ממשיכים בתהליך?

מיתוג חברת היטק ממשיך אל שלבים של פיתוח הקונספט הקריאטיבי. ראשית, יש לבצע חקירה ויזואלית המבוססת על מקורות השראה מפלטפורמות ומקורות שונים, מכאן ניתן לצאת לעבודת עיצוב עבור המותג עם מטאפורות של צבעוניות, חומר, טקסטורה, צורניות וכדומה. גם בשלב זה מתקיימות סדנאות קריאייטיב עם תהליך יצירתי המרחיב את גבולות הביטוי בסיפוק המותג, וזאת בעזרת כלים עיצוביים וחומרים כגון ראיונות, צילומים, מפגשי שטח וכדומה. כעת גם ניתן לגבש את הערכים, המיצוב וסיפור המותג לשפה ויזואלית וקונספטים יצירתיים, לרבות פיתוח כלי חוויה ועיצוב שילוו את הנקודות השונות של מסע הלקוח.

בשלב הבא גם בונים את ספר המותג שלמעשה מבסס שיטת סדורה לניהול כלל היישומים של המותג, עם הוראות ברורות לכל המנהלים, העובדים, הספקים וכדומה. את הטמעת המותג בחברת ההיטק מבצעים לאור תוכנית מגובשת, כאשר חברת המיתוג מלווה את ההטמעה. וכמובן, כל השלבים שלעיל מתייחסים גם אל היישומים הדיגיטליים במערכת היחסים של המותג וקהל היעד, עם תכנון ועיצוב של חוויית המשתמש והטמעה של ערכי המותג בסביבת WEB. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here