מה עושים כשהגג דולף?

0
787
מה עושים כשהגג דולף?
מקור pixabay

שוב פעם גיליתם שלולית מים נקווית באחד מחללי הבית? אם העפתם מבט אל התקרה וטיפה סוררת נחתה על קצה אפכם – זוהי הוכחה חד משמעית לכך שהגג שלכם זקוק לתיקון, ועדיף כמה שיותר מהר. הפתרון הטוב ביותר במקרה זה הוא פנייה אל חברה מקצועית המתמחה בפעולת איטום גגות, שתגיע אל ביתכם כדי לאתר את מקור הנזילה, לאמוד את מידת הנזק ולהעריך את עלות התיקון הנחוץ.

מדוע חשוב לאטום את הגג?

גג דולף איננו מסתכם רק בטפטוף מרגיז של טיפות מים על רצפת החדר, אלא עלול לגרום לבעיות מורכבות במיוחד העשויות לפגוע בתשתית המבנה וכמובן לעלות לכם לא מעט כסף. הגג משמש כיסוי העליון של כל מבנה, ולכן תפקידו הוא להגן על יושבי הבית ממפגעים סביבתיים המתקיימים בחוץ כמו תנאי אקלים קיצוניים, רוחות, אבק, משקעים ועוד.

ברוב המקרים בעיות וכשלים בגג מתגלים רק בתחילת החורף, אז יורדים גשמים רבים החודרים אל תוך הבית וגורמים חוסר נוחות ופגיעה מהותית במבנה. לכן ההמלצה היא להקדים תרופה למכה, ולבצע תיקון ואיטום של הגג לפני תחילת החורף כדי למנוע ממעבר של מים אל פנים הבית. 

שיטות של איטום גגות

חברות של איטום גגות המתמחות בעבודות איטום מציעות כמה שיטות שונות לביצוע האיטום, כאשר כל שיטה מותאמת לסוג הגג ובעיית האיטום ממנה הוא סובל:

  • יריעות ביטומניות – שיטה נפוצה ופופולרית לאיטום הגג, כיוון שיריעות אלו חזקות ועמידות במיוחד למשך שנים רבות. בנוסף הן מסוגלות לעמוד בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים של חום קור, ואינן מצריכות פעולות תחזוקה שוטפות. 
  • זיפות גגות – השיטה הוותיקה לאיטום הגג פופולרית גם כיום, זאת משום שהיא זולה באופן יחסי לשיטות איטום אחרות. בנוסף מכיוון שחומר הזפת הינו גמיש, ניתן ליישם את אותו על גבי סוגים שונים של גגות ובמיוחד כאלו שאינם חלקים וישרים.
  • חומרי איטום אקריליים ופוליאוריטנים – חומרי איטום מזוג אקרילי ופוליאוריטני שכיחים גם הם בשימוש לצרכי איטום גגות, למרות המורכבות בשימוש בהם. מדובר על חומרי איטום גמישים, המיועדים ליישום בגגות שאינם מאפשרים התקנה או מריחה של יריעות ביטומניות או זפת.

איטום גגות רק אצל המומחים בתחום

הבחירה בחומר האיטום המתאים ביותר לתיקון ואיטום הגג הדולף תעשה על ידי מומחים בתחום האיטום, לאחר שהם יעלו אל גג המבנה ויבחנו את מידת הנזק והפתרון האיכותי ביותר שימנע את חדירת המים אל החללים הפנימיים של המבנה.

חשוב לזכור כי עבודת האיטום איננה מסתכמת רק ביישום של חומרי איטום מתאימים לגג, אלא גם בהכנה מקדימה של התשתית לקליטת חומרי האיטום. ברוב המקרים עלות העבודה תכלול את כל שלבי העבודה של חברת האיטום – מפגישה לצורך הערכת הבעיה, ביצוע עבודת הכנה של הגג ובסופו של דבר יישום חומרי האטימה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here