נהיגה בשכרות? תהיו "פיכחים"

0
1055
נהיגה בשכרות? תהיו

נהיגה בשיכרות נמצאת באופן קבוע בכותרות. נהיגה בשיכרות הפכה למכת מדינה ואיתה גם צורת האכיפה.

לעיתים רבות אכיפת החוק נעשית באופן שאינו משקף את המציאות בשטח, ועליכם כנהגים לדעת מה אומר החוק בנוגע לשתייה ונהיגה. גם במידה ושתיתם ונהגתם החוק מתייחס למקרים שונים באופן שונה ויש להכיר את כל המקרים כדי לסייע לכם במידה ונתפסתם נוהגים ושותים.

עורך דין תעבורה המומחה בחוקים אלו יוכל לסייע לכם למזער את הנזק, העלול להיגרם לכם כתוצאה מכך שנתפסתם בנהיגה בשכרות.

נהיגה בשכרות – כיצד נקבע מיהו שיכור?

כל מי שנתפס שותה בזמן נהיגה, או שבגופו נמצא סם מסוכן, או אלכוהול בריכוז גבוה מהמותר בחוק, או מי שנמצא תחת השפעת אלכוהול או סמים במינון שאינו פחות מהקבוע בחוק – בכל המקרים הללו ניתן לקבוע, כי הנהג שיכור. לשם כך, נקבע כי רמה של 50 מיליגרם אלכוהול לכל מאה מיליליטר של דם ומעלה תחשב כרמה המעידה על שיכרות.

בבדיקת נשיפת אויר במכשיר ינשוף נקבע, כי מצב של מעל 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר יחשב כנהיגה במצב שיכרות. חשוב לדעת – אין לסרב לבדיקת שיכרות ע"י שוטר. סרוב זה נחשב לעבירה פלילית ללא קשר עם התוצאות ויש לכך השלכות חוקיות אחרות לחלוטין. עם זאת, בדיקת השוטר בשטח איננה נחשבת לבדיקה מדעית והיא איננה מוסדרת בחוק. לכן, גם לאחר שהתרשם השוטר כי אתם נהגתם תחת השפעת אלכוהול ורשם לכם דוח, ישנה אפשרות לבטל דוח זה באמצעות עורך דין תעבורה שידע לקרוא את הדוח באופן מעמיק, ולחלץ ממנו את הנקודות העשויות לשמש לטובתכם.

הדבר נכון לכל סוגי הבדיקה: ריח, הליכה על קו ישר, בדיקת נשיפה בינשוף וכדומה. בנוסף לבדיקות הללו, יכול שוטר לדרוש מכם בדיקת דם שתעשה בתחנת המשטרה בתנאי מעבדה. על השוטר להסביר לנהג מדוע הוא דורש זאת ממנו (במידה ויש חשד סביר שהנהג שיכור או לאחר תאונת דרכים), למעט מקרים שבהם הנהג מחוסר הכרה. על ממצאי בדיקה כאלו מאד קשה לערער אך ישנם מקרים שגם בסוג זה של בדיקה ניתן למצוא פגמים, העשויים לזכות את הנבדק. עורך דין תעבורה טוב ידע לבחון את הבדיקה כדי למצוא את הפגמים האפשריים.

נהיגה בשכרות ושלילת רישיון נהיגה

בגלל שכיחות עבירות התנועה שמעורב בהם אלכוהול, הענישה בגינן חמורה ביותר, והיחס של בתי המשפט לעבירות אלו מחמיר במיוחד. רוב השופטים נוטים לא להקל בעונש, ופקודת התעבורה קובעת כי על בית המשפט לפסול את רשיון הנהיגה של העבריין לתקופה של לפחות שנתיים, ואם זו עבירה שנייה שנעשתה במהלך אותה שנה, הפסילה תהיה ל4 שנים לפחות. יש מקרים שהחוק מתיר מאסר בפועל, אך זה בדרך כלל מומר במאסר על תנאי, ובכל מקרה יוטל כנס כספי כבד על הנאשם בשל נהיגה בשכרות.

נתפסתם בנהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות מסוכנת ביותר. אם נתפסתם בגין נהיגה בשכרות אין זה סוף העולם ואין הדבר מחייב הליכה לבית הסוהר, וגם לא לשלילת רשיון בטוחה. היו אף מקרים של נהיגה בשכרות שהסתיימו בזיכוי. אם נתפסתם בנהיגה בשכרות אל תעשו צעד אחד ללא עורך דין תעבורה טוב, המכיר את החוק ואת התנהלות בתי המשפט.

ללא סיוע של עורך דין תעבורה, אתם עלולים למצוא עצמכם ללא רשיון לתקופה ארוכה ולקנס כספי גבוה במיוחד. סיוע משפטי יוכל להקל עליכם מאד גם לעניין תקופת שלילת הרישיון, וגם בנוגע לגובה הקנס שיוטל עליכם, ובמקרים מסויימים ניתן יהיה לבטל את האשמות כלפיכם, במידה ועורך הדין ימצא פגמים בעריכת הבדיקות או בנוהלי המשפט עצמו.

אל תקחו צ'אנס – קחו עורך דין תעבורה טוב שיעשה את העבודה עבורכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here