סדנאות פיתוח מנהלים שיוצאות מהקופסא

0
540
סדנאות פיתוח מנהלים שיוצאות מהקופסא
קרדיט freepik

בשנים האחרונות צמח ענף הסדנאות לעובדים ולמנהלים באופן מואץ, וכיום ניתן למצוא שורה ארוכה של פעילויות פיתוח המיועדות לכל הדרגים בארגון – החל בעובדים ועד להנהלה הבכירה. את אחת האפשרויות המעניינות בתחום מציעה "הטייסת", מרכז ייחודי הפועל בהשראת חיל האוויר.

כמה מילים על פיתוח מנהלים

בארגונים רבים כבר הפנימו כי המשאב העיקרי והחשוב ביותר העומד לרשותם הוא ההון האנושי. ומטבע הדברים, האנשים המשפיעים ביותר הם גם אלו הנושאים בתפקידים האחראיים יותר, כלומר שדרת ההנהלה על הדרגים השונים שלה. אכן, מנהלים משפיעים באופן משמעותי על התנהלות העסק ברמה השוטפת מבחינת זרימה חלקה, יחסי האנוש, הפריון בעבודה, עמידה בלוחות הזמנים, חשיבה מקורית ופתרונות יצירתיים וכן הלאה. יחד עם זאת, כישורי הניהול אינם בהכרח מולדים וכמו כל יכולת גם אותם יש ללמוד ולפתח. חלק מהיכולות נרכשות לאורך זמן עם הניסיון וההשתפשפות בתפקידי הניהול, אך חלקן חייבות להילמד ובאופן יחסית מהיר. מדובר בין היתר בכישורים כמו ניהול זמן עצמי, הנעת עובדים, הפקת לקחים, העלאת מוטיבציה, מתן דוגמא אישית, מעורבות ניהולית, האצלת סמכויות, אינטליגנציה רגשית ועוד. בדיוק לשם כך נועדו סדנאות פיתוח מנהלים המשלבות בין למידה וחוויה.

סדנאות פיתוח מנהלים מיוחדות

כאמור, ישנו מגוון רחב של סדנאות פיתוח מנהלים ואחת המעניינות שבהן מוצעת על ידי "הטייסת". מדובר בארגון הפועל בהשראת חיל האוויר ומנוהל על ידי טייסי קרב בכירים במילואים, לצד אנשי מקצוע ומומחים המכירים היטב את מתודולוגיות הלימוד של חיל האוויר. בטייסת מועברות הרצאות מרתקות וסדנאות חווייתיות לפיתוח מנהלים, כאשר החוויה היא מלהיבה במיוחד בזכות השימוש בסימולטורים מהמתקדמים בתבל של מטוסי F16. במהלך הסדנאות המנהלים לוקחים חלק בתדרוכים מקדימים לביצוע משימות, בתחקירים מדוקדקים המבוצעים אחריהם, ועוד.

בין היתר, בטייסת מוצעות סדנאות בתחומי ההובלה, התכנון, הביצוע, עבודת הצוות, תרבות התחקיר ועוד, והן מלוות במומחים כגון יועצים ארגוניים מובילים מהמגזר העסקי עם ניסיון רב בעבודה מול ארגונים, טייסי קרב ומפקדים בכירים במילואים. השילוב המעניין בין אנשי המקצוע והמומחים מאפשר ליצור עבור כל ארגון סדנת פיתוח מנהלים המתאימה במדויק לצרכיו ולמטרותיו. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here