צבע את הבית בעצמך

0
1258
צבע את הבית בעצמך

צבע חדש, תמיד יעניק תחושה של התחדשות וריענון הבית או הדירה. צביעה, היא אחד התחומים הפחות קשים ואולי אפילו הכי קלה בתחום השיפוצים. לא פעם שמעתם חברים שאומרים צבע את ביתך בעצמך וחסוך. רבים מהמשפחות בארץ, מחכים דווקא לחג הפסח, על מנת לבצע צביעה א ריענון הצבע באמצעות צביעה חדשה. ניתן להחליף את צבע הקירות, על מנת לעצב מחדש את הבית. כולנו אוהבים חידוש בעיצוב הבית ולכן, מדי כמה שנים נבצע שיפוצים שונים ונחדש את הצביעה, כך שהבית, תמיד ייראה כחדש. החיסכון הוא רב למרות שהעבודה בהרבה מקרים כמו בתים גדולים או עמוסים במיוחד, עשויה להיות קשה.

השלב הראשון של צביעת הבית

הדבר הראשון שיש לבצע, הינו הזזת הרהיטים כיסויים בניילון עבה וכן, את הרצפות יש לכסות בניילון ואת הפנלים באמצעות תפיסת יריעת הניילון עם מסקן טיפ. השלב השני הוא ניקיון הקירות והחלקתן. יש להיעזר במטאטא והעביר סמרטוט יבש, היות וצבע על אבק, גורם להתנפחויות וקילוף והמראה הוא לא מלבב.. במידה והחלטתם לצבוע את משקופי הדלתות, יש לבצע זאת לפני שלב הצביעה של הקיר בשיטת צבע את בתך בעצמך וחסוך. יש להדביק את המשקופים לאחר שהתייבשו, את השקעים ואת המזגן במסקן טייפ עבה, כך שלא יספגו צבע שיהיה קשה להסירו לאחר שכבר התייבש. יש להצטייד עם הגוון הרצוי של הצבע, רולר, מגש צבע, מוט לרולר מברשות בגדלים שונים לפינות ולמשקופים וטינר להסרת הצבע ממקומות לא רצויים.

שימוש עם צבע יסוד – פריימר

על מנת שהצבע ייתפס טוב בקירות, יש למרוח את הקירות בשכבה חלקה וישרה עם פריימר. לרוב הפריימר משמש גם כאשר הקיר היה צבוע בסיד וזה בעצם חומר שמקשר בין הצבעים. למשל כאשר אתם צובעים עם צבע אקרילי את הקירות. השיטה של צבע את ביתך וחסוך הינה משתלמת, במיוחד אם תבצעו זאת באופן מקצועי. את הפריימר יש להתחיל בתקרות ומשם לכוון הקירות. יש להתחיל לצבוע בקווים ישרים את הקירות ולהמתין עד שהשכבה הראשונה תתייבש. לרוב אין צורך ביותר משני שכבות, אך רק לאחר שהקיר יתייבש, תוכלו לראות אם יש להעביר עוד שכבה על הקיר. לפינות הקיר, השתמשו עם פלטה שטוחה של ספוג מיוחד המגיע כמו רולר שטוח. ניתן למצוא את הכלי היעיל הזה בחנויות לחומרי בניין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here