קידום אתרים במנוע החיפוש של בגוגל

0
1017
קידום אתרים במנוע החיפוש של בגוגל

בעוד בניית אתרים באינטרנט הפכה זה מכבר לחלק בלתי נפרד מתהליכי ההקמה של עסקים חדשים, ובעוד החשיבות של בניית אתרים טובים ומושכים ידועה כבר לרבים, הנה החשיבות של נושא קידום בגוגל עדיין איננו זוכה לתשומת הלב הראויה. בניית אתרים באינטרנט עבור עסקים, גופים מסחריים מכל סוג ואף עבור אנשים פרטיים איננה מספיקה כשלעצמה על-מנת לקדם את האינטרסים של בעלי האתרים – בניית אתרים כאלה חייבת להיות מלווה בתהליך מסודר של קידום אתרים בגוגל.

מדוע "לקדם" אתרים בגוגל? מהי המשמעות של אותו "קידום בגוגל"?

כולנו מכירים את מנועי החיפוש, ובראשם גוגל. אין שני לו במהירות ובכמות התוצאות המתקבלות, אך דווקא כמות זו היא בעוכרי האתרים. קיבלת רשימה של 40,000 תוצאות חיפוש בגוגל, אל כמה אתרים מתוך הרשימה הזאת תפנה באמת? מן הסתם, לא יותר מאשר 10-5, ובמרבית המקרים לא יותר מאשר 3-2. מחקרים מראים כי רובם המכריע של הגולשים אינם מדפדפים כלל בתוצאות החיפוש אלא מתייחסים לרשימה שמופיעה בעמוד הראשון בלבד. על כן, עסקים יכולים להשקיע רבות בתהליכים של בניית אתרים יפים ואף מעולים, אך אם אתרים אלו לא יופיעו במקום גבוה במדרג תוצאות החיפוש, קטנים הסיכויים שגולש כלשהו יגיע אליהם.

מכאן נובע הצורך האמיתי והדוחק להשלים תהליכי בניית אתרים בתהליכים של קידום אתרים. ניתן כמובן לשלם בעבור הכללתו של האתר במדורי "קישורים ממומנים" למיניהם, אך הנסיון מראה כי הגולשים מתייחסים לקישורים ממומנים אלו בחשדנות. ניתן להבין זאת – קישור ממומן כמוהו כפרסומת, בעוד מיקומו "האמיתי" של האתר במדרג תוצאות החיפוש נתפס יותר כהמלצה. מן הסתם, רוב הלקוחות – בכל תחום – יעדיפו להסתמך על המלצה יותר מאשר על פרסומת. על כן, מקום גבוה בתוצאות החיפוש "האובייקטיביות" עדיף על פני מקום גבוה בתשלום.

מי יודע, ומי באמת יכול, לבצע קידום בגוגל במדרג של תוצאות החיפוש?

חברת בניית אתרים רצינית ומקצועית תכלול בהצעת המחיר שלה לא רק שירות של בניית אתרים אלא גם שירות של קידום אתרים בגוגל. נכון, הבעלים של האתרים יכולים לנקוט בעצמם כמה פעולות על-מנת לקדם את האתרים שלהם בגוגל, אך ברובם המכריע של המקרים אין להם די ידע ונסיון לשם כך. למומחיה של חברת בניית אתרים וקידום אתרים יש ידע ונסיון, יש גישה למקורות מידע, לסטטיסטיקות, לניתוחי שוק ורשת, להוראות ולתקנים של מנועי החיפוש ולכל הגופים והחברות שמעורבים בתחום זה; מומחיה של חברת בניית אתרים וקידום אתרים מבינים את התהליכים הכרוכים בקידום אתרים, את הטכניקות המיוחדות שמסייעות לכך, את פרקי הזמן הדרושים לכך (ואלו אינם קצרים כלל!), ואת מידת המעקב והטיפול השוטף הכרוכים בכך. עסקים שמבצעים בניית אתרים עבור עצמם, או ספקים פרטיים (פרילאנסרים) שמציעים שירותי בניית אתרים לעסקים, פשוט אינם יודעים ואינם מסוגלים לעשות זאת כהלכה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here