המדריך המלא לנפגעי רשלנות רפואית: איך מתנהלת תביעה בישראל?

0
1372
המדריך המלא לנפגעי רשלנות רפואית: איך מתנהלת תביעה בישראל?
קרדיט PIXABAY

כולנו עוברים הליכים רפואיים כאלו או אחרים וכולנו יודעים שהרופאים מבקשים את טובתנו, גם אם מדי פעם אנחנו בוחרים לקבל חוות דעת שנייה. עם זאת, לא פעם קורה שדווקא הגוף המטפל מוביל למפגע בריאותי חמור, וכשזה קורה לכל הפחות טוב לדעת שקיים סיכוי להשיג פיצוי כספי משמעותי – אם עבור נזק רפואי ואם עבור נזק נפשי, כמובן כל עוד מדובר ברשלנות רפואית. מה עומד מאחורי ההגדרה? התנהלות רפואית שאינה סבירה, כזו שמובילה לנזק פיזי ממשי וארוך טווח. חושבים שגם אתם עברתם רשלנות רפואית? מוזמנים להבין כיצד מתנהלת בארץ התביעה – שלב אחר שלב.

גיבוי מקצועי – פנייה לעו"ד מומחה

השלב הראשון הוא להבין האם ישנה עילה להגשת תביעה, ועל כן יש למצוא עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום רשלנות רפואית, ואף חשוב למצוא עו"ד שמתמחה בנישה הרפואית שנוגעת לסוגיה האישית שלכם. לאחר שמוצאים עו"ד שכזה ומוודאים שהוא אכן מנוסה ואיכותי, יש להגיע אליו עם סך המידע הקיים, כולל תיעוד בכתב שמתאר את השתלשלות האירוע כפי שזוכרים, קבלות והפניות רפואיות, סיכומי שיחות רפואיות, מרשמים רפואיים וכדומה.

בחירת עו"ד מייצג 

בהנחה ועורך הדין ייקבע שאכן קיימת עילה להגשת תביעה הוא יסייע באיסוף המסמכים החסרים ובמקביל יאתר מומחה רפואי שבקיא בתחום המדובר. רופא מומחה מהווה קלף מנצח שעשוי להכריע בעת מתן פסק הדין, ועל כן חשוב למצוא אחד איכותי ובעל ניסיון בעולם המשפטי, ובמקביל חשוב לספק לו את סך החומר הרפואי. פה ראוי לחדד שכאשר בוחרים עו"ד, בין היתר מומלץ לבחון עם אלו רופאים מומחים הם עובד. 

התנהלות מקבילה מצדו של הנתבע

לאחר שהנתבע (הרופא/ המוסד הרפואי/ קופת החולים..) מודע לדבר התביעה, הוא לרוב יפנה אל חברת הביטוח, והיא מצידה תממן עורך דין שינסה למזער את חומרת הפגיעה, ועל כן לא פעם גם חוקרים פרטיים נכנסים לתמונה, וזאת מתוך מטרה לחשוף מידע שקרי מצדו של התובע. אי לכך בתקופת המשפט יש לשים לב מה אומרים למי. 

הליך קבלת ההכרעה

את כתב התביעה מגישים לאחד משני היעדים הבאים: בית משפט השלום או בית המשפט המחוזי – בהתאם לגובה סכום הפיצוי שעומד על הפרק. לאחר שמוגש כתב ההגנה מצד עורך הדין שמייצג את הנתבע ורק לאחר שגם הנתבע מגיש חוות דעת רפואית – רק אז בית המשפט יושב להכריע איזה צד צודק, ובהנחה ומתעוררים קשיים, בית המשפט ממנה מומחה רפואי נוסף, הפעם מטעמו (מומחה נטרלי). בשלב זה בית המשפט קובע מהו סכום הפיצוי, כולל סך הוצאות המשפט.

משפט ממושך לעומת פשרה 

ראוי לציין שלא פעם המשפט נמשך זמן ממושך ועל כן מרבית התביעות מגיעות לכדי פשרה שמתאפשרת באמצעות גישור, או באמצעות עורך הדין שמייצג את התובע. יש שאלות נוספות? הגיע הזמן לפנות לעו"ד לענייני רשלנות רפואית!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here