חוויית משתמש: איפה זה פוגש אותנו ואיפה לומדים את זה?

0
1143
קרדיט תמונה FREEPIK

בעידן המודרני שלנו אנו שומעים פעמים רבות את צמד המילים "חוויית משתמש". רבים תוהים מה זה אומר, והכי חושב – איפה זה פוגש אותנו? ובכן, לפי ההגדרה חוויית המשתמש היא החוויה שעובר הלקוח בהקשר של שימוש במוצר, החל מהרגע שבו הוא פותח אותו ודרך הזמן שבו הוא משתמש במוצר. זו יכולה להיות חוויה חיובית או שלילית, תלוי איך מעצבים את המוצר ולאיזה כיוון לוקחים אותו. כעת, נשאלת השאלה באילו תחומים אנו צריכים לדאוג לחוויית משתמש טובה?

מתי נרצה לדאוג לחוויית המשתמש?

התשובה היא בכל מקום. כן, כן חוויית המשתמש UX (User Experience) פוגשת אותנו בכל מקום שבו אנו מעוניינים להעניק ללקוחות שלנו מוצר חדשני או שירות. זה לא משנה אם מדובר במוצר טכנולוגי, קורס או מוצר קוסמטי, כל לקוח צריך להרגיש שהמוצר מדבר דווקא אליו. לפיכך, קיימים כמה כללים שיכולים להגדיל את חוויית המשתמש. ראשית, כדאי לעשות חקר מתחרים כדי לראות מה המתחרים שלכם מציעים בשוק ואיך השוק עובד. כך תוכלו לראות מה יש להם שאין לכם ומהי הייחודיות שלכם, מה אתם מציעים שאיש אינו מציע? שנית, יש לדאוג לנוחות השימוש במוצר על כל היבטיו. החל מעיצוב מותאם ועד להוראות שימוש. בימינו אין כל צורך להעמיס על הלקוח בחוברות הסבר ארוכות, כאשר אפשר לצלם סרטון המאפשר לכם להשתמש במוצר. שלא לדבר על עיצוב מתאים וכובש. כמו כן, כדאי להתאים את המוצר או השירות לקהל היעד, על מנת שהלקוח יתחבר אליו. 

כיצד חברת UI עוזרת לחווית המשתמש?

לצד חוויית משתמש UX ישנו גם המושג UI – User Interface, כלומר ממשק המשתמש. כך, חברת UI היא חברה העוסקת בעיצוב ממשק המתמש כך שהוא יהיה מותאם ללקוח עד כמה שניתן. הצוות העובד על פיתוח UI דואג לנראות הממשק ולשימוש בו. כך שכל משתמש, גם אם הוא אינו בקיא כל כך ברזי הטכנולוגיה, יוכל להשתמש בו. ככל שהממשק יהיה נגיש יותר, כן יותר אנשים ירצו להשתמש בו. וזה הסוד להגדלת חוויית המשתמש. כך שמי שאוהב להתעסק עם קודים, עיצובים ומה שביניהם פונה לתחום מרתק כמו UI. 

כל מה שתמיד רציתם לדעת על קורס UX

מתעניינים בעולם הנראות או העיצוב? רוצים להשפיע על הדרך שבה הלקוחות חושבים, או לחקור מה מושך אותם ולהפוך את המחקר למוצר? אם כן, קורס UX הוא הקורס הנכון לכם. הקורס לכל מי שמעוניין להשתלב בעולם העשיר של העיצוב, גם אם אין לו ניסיון בעיצוב חווית משתמש. כך שאם אתם נמצאים בתחילת הדרך כחיילים משוחררים או שאתם מעוניינים לעשות הסבה מקצועית מעבודה משעממת לעבודה שבה תמיד רציתם לעבוד, קורס UX הוא הקורס הנכון לכם. קיימים כמה יתרונות בלתי מבוטלים שירוויח כל מי שנרשם לקורס. דבר ראשון, אתם מקבלים את כל המידע הנחוץ, את כל הכלים המעשיים כדי להתחיל לעבוד בתחום. מבין הנושאים הנלמדים בקורס UX ניתן להזכיר נושאים כמו תוכנת פוטושופ על כל היבטיה, תכנית בניית קונספט עיצובי וכמובן יסודות העיצוב הגרפי שילמדו אתכם על שימוש בצבעים, סגנונות עיצוב שונים והתאמתם למוצר. 

דבר שני, והחשוב מכול, הקורס המציע כלים משמעותיים כל כך בחווית משתמש מכין אתכם לרגע שבו תתקבלו לעבודה. כבר בזמן הקורס אתם מוזמנים לבנות לעצמכם תיק עבודות שיאפשר לכם להתקדם בתחום. אולי בהתחלה תעבדו קצת כמו פרילנסרים או תתקבלו לעבודות זמניות או התחלתיות מאוד, אך בסופו של דבר תתקדמו ככל שיעבור הזמן עד שתשתלבו בתחום עיצוב חוויית המשתמש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here