שימוש בתמונות ומדיה על מנת להעביר מסרים ולשפר את חווית המשתמש

0
1620
שימוש בתמונות ומדיה על מנת להעביר מסרים ולשפר את חווית המשתמש
קרדיט FREEPIK

שיפור חוויית המשתמש באתרים ובאפליקציות צריך להיות מטרה מרכזית עבור כל מי שמחזיק ברשותו נכס דיגיטלי שכזה. במידה רבה, איכות חוויית המשתמש תקבע את היכולת להצליח בעולם דיגיטלי תחרותי מאוד. כאשר מדברים על אפליקציות בפרט, בכל תחום שניתן לחשוב עליו קיימת אפליקציה כלשהי למובייל. ברמת התחרות הגבוהה הזו, כל יתרון קטן מהווה נכס משמעותי, וכאשר מדובר בממשק משתמש טוב ובחוויית משתמש טובה, מדובר ביתרונות משמעותיים ביותר. 

מסיבה זו, כאשר מבצעים פיתוח אפליקציה חדשה, אחד הדגשים הראשונים שצריך לשים אליהם לב בזמן הפיתוח, הוא יצירת חוויית משתמש מנצחת וטובה. הדבר נכון גם בכל מה שקשור לעולם של בניית האתרים. אתרי אינטרנט שרוצים לייצר נפח תנועה גדול של גולשים שמבלים זמן רב באתר ושמבצעים פעולות שונות, כמו יצירת קשר או קניית מוצר, חייבים לדאוג לאיכות ממשק המשתמש וחוויית המשתמש שלהם. 

שימוש בתמונות להעברת מסרים

בעולם ה-UX/UI נוהגים להשתמש לא מעט בתמונות ובמדיה. תמונה, בניגוד לתוכן טקסטואלי, יכולה להעביר במבט אחד כמות גדולה של מסרים. בניגוד לזמן הקריאה של טקסטים, המוח האנושי קולט טוב יותר מסרים וויזואליים, והוא גם עושה זאת בפרק זמן מהיר בהרבה. לכן, כדי להעביר מסרים שיווקיים או אינפורמטיביים, מומלץ להשתמש בתמונות באתרים ובאפליקציות, ולא רק בתוכן כתוב. 

בנוסף לכך, מכיוון שזמן העיבוד של תמונות הוא מהיר יותר, אתרים ואפליקציות במרחב הדיגיטלי יכולים לנצל זאת כדי לשפר את איכות חוויית המשתמש בהם. זאת גם מכיוון שבעזרת תמונות ניתן גם להעביר מסרים על ידי שימוש בהומור או ברגש, ולגעת בגולשים ובמשתמשים באופן מובהק ועמוק יותר. אנשי מקצוע בעולם ממשק המשתמש, שעובדים בתוך חברת UX מקצועית, ממליצים ללקוחות שלהם לשלב שימוש בתמונות מעוצבות להעברת מסרים, ובהחלט יש סיבה טובה לכך.   

שימוש אפקטיבי בסרטונים

התנהגות המשתמשים בעולם המדיה הדיגיטלית והעובדה שיש מהירות הרבה יותר טובה של חיבור האינטרנט בימינו, בהחלט מעודדים גם שימוש בסרטונים באתרים ובאפליקציות. סרטון קצר הוא אפקטיבי אף יותר משימוש בתמונות דוממות. חברות רבות מייצרות סרטוני אנימציה שנונים או מרגשים, שבעזרתם ניתן למקד את תשומת הלב של המשתמש. סרטונים קצרים מהווים דרך מעולה להעברת מסרים מכל סוג, והם גם מאוד אטרקטיביים מבחינת הצופים. מרבית הגולשים או המשתמשים הממוצעים יעדיפו לבלות חצי דקה בצפייה בסרטון, לעומת בילוי של זמן זהה בקריאת טקסט. זהו חלק מהכוח הרב שיש למדיה באינטרנט. 

בעולם בו הגולשים מקדישים מעט מאוד זמן לכל אתר או אפליקציה, וממהרים לעבור לתוכן אחר אם הם לא מוצאים עניין מהיר, שימוש בסרטונים יכול לרתק אותם ולגרום להם להישאר זמן רב יותר באתר או ביישומון.  

שימוש במדיה טוב ל-SEO ולשיפור חוויית המשתמש

כל נכס דיגיטלי זקוק גם לפעולות של קידום כדי לקבל חשיפה משמעותית ברשת. האלגוריתם של גוגל יודע לתעדף אתרים שיש בהם חוויית משתמש טובה וגם שימוש חכם במדיה ובסרטונים. הניתוח של גוגל מבוסס גם על דפוסי השהייה והפעילות באתרים שונים, וגם על פרמטרים רבים נוספים, ביניהם האיכות של השימוש במדיה. כאשר חוויית המשתמש היא טובה ומתאימה לקהל היעד של המוצר הדיגיטלי, יש בכך רווחים רבים, שמאפשרים למקסם את הפוטנציאל של האתר או של האפליקציה. 

השימוש בתמונות ובסרטונים מאפשר גם לשפר את מלאכת הקידום של הנכס הדיגיטלי וגם לייצר קהל משתמשים נאמן, שחוזר אליו שוב ושוב. שימוש זה תורם מאוד לחוויית המשתמש, שבתורה תורמת להצלחת המוצר הדיגיטלי כולו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here