חשיבות הכרת הצרכן וקהל היעד לפני בניית האתר

0
889
חשיבות הכרת הצרכן וקהל היעד לפני בניית האתר
מקור FREEPIK

בניית אתר חדש הוא תהליך מלהיב שמעורר ציפיות רבות. בין אם מדובר באתר תדמית חדש לעסק, אתר קטלוגי או אתר אי-קומרס שיימכרו בו מוצרים – לאתר חדש יש פוטנציאל עסקי רב. כדי להעלות לאוויר אתר שיממש את המטרות שלו, יש צורך בהשקעת מחשבה רבה ותכנון רב. לכן, השלב הראשון בכל הקמת אתר צריך להיות אפיון של קהל היעד, מחקר מילות מפתח והתאמה של עיצוב ומבנה האתר לפרמטרים אלה. 

להכרת קהל היעד של העסק יש תפקיד מהותי בפיתוח האתר. אפשר לבנות אתר צבעוני, מרהיב ומתקדם טכנולוגית – אך אם התוכן שלו והעיצוב לא מתאימים ללקוחות הפוטנציאליים, ייתכן וכל המאמצים לא יישאו פרי. 

איך מאפיינים קהל יעד?

קהל היעד של האתר הוא בעצם קהל היעד של העסק. מי שמכיר בצורה הכי טובה את הלקוחות של העסק הוא הבעלים שלו. לכן, חשוב מאוד שכל חברת בניית אתרים שאיתה עובדים תבצע תשאול מקיף של בעל העסק, לפני שהיא מתחילה בתהליך פיתוח האתר. התשאול צריך לגרום לאפיון של הלקוח הפוטנציאלי של העסק: מה הגיל שלו, האם הוא משתייך למגדר מסוים, מהם תחומי העניין שלו וגם מהן הסיבות שבעטיין הוא יכול לרצות להיכנס לאתר החדש. 

בנוסף לכך, יש לאפיין גם את השלב בתהליך הקנייה שבו הוא נמצא. האם הוא מחפש מידע ראשוני על מוצר מסוים או על שירות מסוים? או האם הוא כבר מכיר את המוצר ומעוניין להיכנס לאתר כיצד לבצע הזמנה או רכישה. בנוסף לכך, אפיון האתר יהיה שונה במקרה בו מדובר באתר אי-קומרס שבו ניתן לבצע את הרכישה עצמה באתר. זאת בניגוד לאתר תדמית, שרק מספק מידע כללי על העסק ועל המוצרים או השירותים שלו. 

התאמת ממשק המשתמש לקהל היעד

לאחר שבוצע שלב האפיון של קהל היעד, ניתן להתאים את פיתוח האתר לאפיון זה. במובן זה, חשוב מאוד שתתבצע התאמה של ממשק המשתמש לקהל היעד. עבודה על ממשק המשתמש עם חברת UI כוללת התייחסות לעיצוב ולמבנה של האתר, להתאמה שלו למכשירים סלולריים, וכן לנושאים נוספים שיגרמו לקבלת חווית משתמש טובה בקרב הגולשים. 

ההתאמה הספציפית לקהל היעד יכולה להתייחס לצבעוניות של האתר, למסר שהעיצוב שלו משדר, להתאמה לגיל מסוים או לקבוצה חברתית מסוימת וכו'. כאשר האפיון של קהל היעד נעשה בצורה מדויקת, ניתן לבצע את ההתאמות האלה ביתר קלות.  

התאמת האתר ללקוח הפוטנציאלי

בנייה של אתר חדש כוללת גם מאפיינים טכניים רבים. מאפיינים אלה צריכים להתאים גם כן לקהל היעד. ניתן לבצע התאמה כזו אפילו ברמה של בחירת סוג טפסי ה"צור קשר" שבהם נעשה שימוש וסוג התמונות שמכניסים לאתר. 

בנוסף למאפיינים הטכניים, אחד מהדברים שיש להם את המשקל הרב ביותר בהצלחת האתר הוא התוכן שלו. התאמת התוכן לקהל היעד יכולה להשפיע מאוד על יכולת מימוש המטרות של האתר. התוכן צריך להיות רלוונטי לגולשים, וכזה המעניק להם מידע שאותו הם מחפשים. כאשר מדובר באתר אי-קומרס, לאיכות התוכן השיווקי שמופיע באתר יש חשיבות גדולה אפילו עוד יותר.

בסופו של דבר, מה שיגרום לגולש להפוך ללקוח הם הפרטים הקטנים. השילוב בין תוכן איכותי ומקורי לבין עיצוב מותאם וממשק משתמש מצוין, יכולים לגרום להצלחת האתר. כאשר כל הפרטים האלה מכווננים באופן מדויק לקהל היעד הנכון – הפוטנציאל העסקי של האתר גדל באופן משמעותי מאוד גם כן. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here