כיצד שומרים על הרכב שלכם במצב טוב?

0
199
קרדיט תמונה: freepik

תחזוקה נכונה וקבועה של הרכב, עוזרת לו לשרת אתם בצורה נאמנה ולאורך זמן. אם תטפלו בו היטב, ועל פי הצרכים שלו ואופי השימוש בו, תוכלו לשמור עליו במצב טוב ולוודא כי הערך שלו לא צונח. לצד זה, תחזוקה מוודאת את בטיחות הנהגים והנוסעים ברכב.

תחזוקה נכונה מתחילה בביטוח

עוד לפני שנדבר על תחזוקת הרכב עצמו, חשוב להזכיר היבט שרבים שוכחים לקחת בחשבון. עליכם לרכוש ביטוח רכב שמתאים לצרכים שלכם, ומספק להם את הכיסוי המקיף והמשתלם ביותר, אך גם חשוב לזכור לבדוק אותו מפעם לפעם. 

תנאי הרכב והשוק משתנים, הצרכים וסדר העדיפויות שלכם עשויים להשתנות. לכן, מומלץ לא לחדש בצורה אוטומטית את הביטוח בכל שנה, אלא לוודא שהפוליסה עדיין מספקת לכם את כל התנאים שאתם צריכים ורוצים.

בדיקה וטיפול בצמיגים

עליכם לדאוג כי לחץ האוויר בצמיגים שלכם תמיד יהיה תקין, בהתאם לתקן, כדי למנוע את שחיקת הצמיגים ולוודא כי אתם נהנים מצריכת דלק אופטימלית. זה אומר שאתם צריכים לדעת מה לחץ האוויר המומלץ, מדי פעם למדוד את הלחץ בגלגלים, ועל פי הבדיקה להוסיף או להסיר אוויר.

הטיפול בצמיגים כולל גם פעולות נוספות, אותן ניתן לבצע בתדירות יותר נמוכה. כדי להוריד את הסיכוי לפנצ'ר בגלגלים, כדי לבצע איזון גלגלים כל 7,500 עד 15,000 ק"מ.

החלפת שמן

אם תקפידו על בדיקת והחלפת השמן, תשמרו על תקינות המנוע ועל ביצועים גבוהים. יש לעשות את זה לפחות פעם בחודש, או על פי הכתוב בספר הרכב. אתם יכולים להחליף שמן בעצמכם, או לקחת את הרכב למוסך. להחלפה עצמאית, תצטרכו הכשרה פשוטה וגם ידע בסיסי לגבי סוגי השמן השונים.

בדיקת נוזלים נוספים

לצד שמן המנוע, יש עוד נוזלים אשר מהווים מרכיבים חשובים בפעולת ובתפקוד הרכב. חשוב מאוד לוודא תמיד שהם נמצאים ברמות הנכונות. אנחנו מדברים על נוזל קירור, נוזל בלמים, נוזל תמסורת ועוד. אם אתם מזהים דליפה של אחד הנוזלים הללו, דעו כי ניתן לזהות את הנוזל על פי הצבע שלו.

החלפת מגבים

אם המגבים שלכם כבר לא מסייעים להתמודד עם הגשם כמו בעבר, אל תתעלמו מהבעיה. מגבים תקולים או בלויים גורמים לראות לקויה מאוד, וזה מאוד מסוכן. חשוב להחליף אותם לא רק כדי להימנע מתאונות של פגיעה פיזית חלילה, אלא גם מפגיעה ברכב.

החלפת פילטרים במזגן

מזגן הוא מרכיב חשוב מאוד ברכב, בעיקר בחום הכבד בקיץ כאן בישראל. פילטר מלוכלך או סתום, מאבק, חול ולכלוך, משפיע ישירות על תפקוד המזגן. 

בדיקת הבלמים

גם. מערך הבלמים של האוטו דורש בדיקה ותחזוקה. בעת הנהיגה, תהיו ערניים ונסו להבחין בערשי בלימה מיוחדים, או ברטט לא שגרתי.

שטיפת הרכב

כמובן שתחזוקה נכונה כוללת גם שמירה על הניקיון, הן בחלק החיצוני והן בחלק הפנימי של הרכב. נסיעה נעימה ובטוחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here