למה שלא תפרגנו לבית שלכם עד הסוף?

0
1286
למה שלא תפרגנו לבית שלכם עד הסוף?
קרדיט לחברת דריי וואן

אם יש משהו שהקורונה לימדה אותנו, זה שאין כמו בבית, ואין כמו להקדיש אהבה לבית. לפני השיפוצים, השפצורים והרכישות, אהבה היא קודם כל לדאוג לתפקוד הראוי שלו.

כשאוהבים את הבית באמת

גם אם זה לא נראה ככה, הבית שלנו הוא כמעט אורגניזם חי ונושם. כמו כל אורגניזם, לפעמים הכל עובד חלק ומרגיש כמו שצריך, ולפעמים יש מחלות, כאבים ובעיות שונות שמתגלות להן. בדיוק כמו בגוף האדם או בכל גוף אחר, אם משהו בבית מתקלקל או עובד לא טוב, צריך לתקן. יש נזילה וצריך ייבוש תת רצפתי? עכשיו זה לא הזמן לעגל פינות. צריך לטפל בלי פשרות.

נכון, בדיוק כמו כאבים ומיחושים בגוף, יש כאלו שיעדיפו להזניח. לא מרוע, לא מחוסר אכפתיות, חס וחלילה, אלא מסדר עדיפויות שמשאיר את הבית שלנו אחרון. יש נזילה? לא נורא, מנגבים. נדאג להזמין איש מומחה כשיהיה לנו יום פנוי. אולי כשהילדים יחזרו לבית הספר, בסופ"ש, בערב החג או כשתיכנס המשכורת.

זאת לא בהכרח הגישה הנכונה. לפעמים, כשמסתכלים לכיוון השני במקום לפתור את הבעיה, התוצאה היא שהבעיה רק מחמירה ומחריפה, ולפעמים אין מנוס אלא לשלם על זה בריבית, כאשר הבעיה לא נעלמת אלא רק מתרחבת. יעידו על כך רבים וטובים שגילו נזילות או עובש, ופשוט קיוו לטוב.

אבל למה להתפשר כשהפתרון כל כך קרוב?

תמיד יש מה לעשות, אם אתם מקדישים לכך זמן, מחשבה ומאמץ (כן, אפילו קטן), ומאתרים את איש המקצוע הנכון בעבורכם. אילו במקרים כמו נזקי מים, יש מה לעשות ואין סיבה לומר נואש. אם יצא לכם לחוות את הסיטואציה הלא נעימה במיוחד בה מין נוזלים מן הצנרת אל מתחת לרצפה, ודאי תבינו לבד. זה לא תענוג גדול. מים עומדים עשויים לגרום לעובש, שיסכן את תושבי הבית ובפרט ילדים ואוכלוסייה בוגרת. אי אפשר לחפף.

גם מלאכות שוטפות כמו איטום, מונה מים שרץ ורץ בלי שום סיבה, ואפילו סתימה בשירותים – בכולן יש מה לעשות, ויותר מזה, יש איש מקצוע שמחכה לכם מהצד השני של הקו. כזה שיהיה נחמד, מקצועי, אדיב, סבלני ומסוגל לרדת לשורש הבעיה בלי להתפשר לרגע.

אז בין אם אתם זקוקים לייבוש תת רצפתי או לעבודה קטנה יותר, אל תחכו שדברים יסתדרו מעצמם. הכי טוב שתוכלו לעשות למען תחזוקת הבית זה לקרוא לאיש המקצוע הנכון, נקודה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here