מצלמה טרמית – מכשיר שכל אינסטלטור חייב להכיר

0
1380
מצלמה טרמית – מכשיר שכל אינסטלטור חייב להכיר
קרדיט FREEPIK

אם אתם עובדים בתחום האינסטלציה, קבלני ביוב, קבלני בניין, משפצי בתים, וכל מה שקשור לעיוק בקשר לבית ולקירות שבתוכו – אתם בוודאי מכירים את התרחיש הבא, כשבעל הבית מזמין אתכם לביתו בגלל חשש לפיצוץ בצנרת תת קרקעי. הלקוח יודע בוודאות שיש איזה פיצוץ בצינור, שכן העיריה שלחה לו מכתבים, או שהוא שם לב לחשבון המים הגבוה שקיבל בחודש האחרון. אולם מאיפה להתחיל? להרים את כל הבלטות כדי לחפש את אותו צינור סורר? התשובה לכך היא פשוטה: מצלמה טרמית.

מה זה מצלמה טרמית ואיך היא פועלת?

מצלמה טרמית היא מצלמה המסוגלת לקלוט גלי "אינפרא אדום" מכל עצם, לנתח אותו ולהביאו למסך בצורה מסודרת צבעונית וגראפית. בעצם לכל עצם ודבר בביראה יש חום טבעי שנפלט ממנו, ככל שהחום גדול יותר – כך גם גלי האינפרא אדום שלו גבוהים יותר, מה שייראה על גבי מסך מצלמת האינפרא אדום בצבעים אדומים וחמים. המצלמה הטרמית לא מתייחסת כלל למה שעינינו רואות, והיא מסוגלת להבחין בחום הנפלט מגוף זר, גם אם הוא נמצא בתוך האדמה או מאחורי קיר.

אילו שימושים יש במצלמה טרמית?

  • שימוש צבאי – כנראה שהשימוש הראשון שנעשה במצלמה טרמית נעשה לצרכים צבאיים. תארו לכם שאתם יחידת פלס"ר מיוחדת שרודפת אחרי שני טרורסטים, שמתחבאים בתוך בית חשוך או שטח פתוח, והכל באמצע לילה ללא ירח. המצלמה הטרמית אינה צריכה אור יום או פנסים, היא מיד משדרת על המסך את המיקום של מקור החום באיזור, כך שאותם מחבלים מתגלים מיד לעיני יחידת הפלס"ר.
  • שימוש טכנולוגי – לצרכים טכנלוגיים, חשמל והמצאות שונות
  • לצורך איתור נזילות – כל אינסטלטור מקצועי יודע שהוא חייב שהיה לו באמתחתו מצלמה טרמית, על ידה ניתן לגלות בקלות וביעילות מופלאה את מקור הפיצוץ בצנרת המים.. 

היתרונות של מצלמה טרמית לצורך איתור נזילות הם רבות, כמה עיקריות שמהם:

1) מהירות – ניתן לקבל תמונה מלאה על כל מצב החום שלהעצמים באיזור, ומתוך כך גם על מקום יציאת המים בין הקירות, והכל תוך שניות.

2) בלי נזק – המצלמה הטרמית מאפשרת לגלות אמקור הבעיה בצנרת, מבלי להרים בלטות, להרוס קירות או לשבור צנרת בחיפושים מייגעים. עבור הלקוחות שלכם זה אחד הדברים החשובים ביותר, שהבית שלהם יישאר כמות שהיה גם תוך כדי ואחרי הפעילות שלכם לתיקון הצנרת.

לסיכום

אם אתה אינסטלטור, או אפילו מי שעובד בבניין הצורה הנוגעת לצנרת המים – את חייב את הכלי הזה, שכבר נמצא אצל רוב ככל האינסטלטורים המקצוענים בארץ. מצלמה טרמית היא אחד מהכלים, שכשאתה שולף אותם ליד לקוח הוא מגיב בהתפעלות: "וואו, זה מקצוען", מה שאומר שקרוב לוודאי שגם בפעם הבאה שיצטרך איש מקצוע בתחום שלכם הוא לא יהסס להזמין אתכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here