אחסנה לטווח ארוך – דברים שכדאי לשים לב אליהם

0
1523
אחסנה לטווח ארוך - דברים שכדאי לשים לב אליהם
קרדיט FREEPIK

אחסנה לטווח ארוך היא שירות הניתן על ידי גורמים שונים ברחבי הארץ, והינו נחוץ ונדרש לקשת רחבה של לקוחות – החל באנשים פרטיים, דרך אנשי מקצוע, חברות וארגונים, ועד ליבואנים המביאים סחורה לארץ. מטבע הדברים, התנאים והאפשרויות שמציעות חברות אחסנה לטווח משתנים מבחינת מיקומם, עמידה בתקנות, אמצעי האחסון, נגישות, עלויות ועוד. הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם.

התאמה לצרכי האחסון שלכם

אחסנה לטווח ארוך חייבת להתאים לצרכים שלכם, ולכן יש לבדוק היטב מה החברה מציעה. כך למשל, אם מדובר ביבואנים, חברות ספנות, יצואנים או עמילי מכס, כדאי לברר אם החברה מציעה תחת קורת גג אחת גם אחסנה בתנאי מכס וגם אחסנה. זאת מאחר ובשלב הראשון הסחורה חייבת להיכנס למחסנים המפוקחים על ידי מינהל המכס, עוד לפני שהמיסים עליה שולמו ועד לשחרור מהפיקוח. על פי רוב המחסנים שוכנים ליד נמלים ובהם שוכנות מכולות, מכולות קירור, כלי רכב ומטען כללי. אם כן, במקרה זה יש לוודא כי החברה מחזיקה בכל הרישיונות הנדרשים תחת פיקוח מנהל המכס, היכן שוכנים המחסנים, מהי מידת הנגישות אליהם וכיצד מתנהל המעבר לאחסנה חופשית.

עוד היבט חשוב שכדאי לשים לב אליו הוא התאמה לסחורה הרלוונטיים מבחינת המתקנים, ציוד האחסנה וההובלה שמחזיקה החברה. כך למשל, אם מדובר ביבואן רכב עליו לוודא כי החברה מחזיקה מתקנים מותאמים לסוגי הרכבים הרלוונטיים כמו אוטובוסים, רכבים פרטיים, ציוד מכאני הנדסי או משאיות. מעבר לכך, יש לוודא כי בהתאם לצרכי מיקום האחסנה יהיה זמין ונגיש, בין אם לצרכי שינוע המסופקים על ידי החברה עצמה או על ידי גורם אחר, בין אם נגיש מבחינת מקום חניה ופתח מספיק גדול להכנסת ציוד – כולל גדול, גבוה או כבד במיוחד. כמובן שיש לוודא את תקינות המחסנים, את רמת האבטחה שלהם, את הביטוח בו מחזיקה החברה וכדומה. בנוסף, בהתאם לצרכי יש להבין מהי מדיניות החברה לגבי ביקורים של הלקוח במחסנים, כאשר העדיפות היא כמובן ללא מגבלות על משך זמן הביקור או מספר הביקורים – וזאת בשעות פתיחה סבירות ונוחות.

מלבד זאת, יש להבין האם מדובר במחסנים פתוחים, מקומות ייעודיים עבור מטענים יבשים ומצוננים, מחסנים פתוחים, אחסון לחומ"ס וכדומה. ויש לוודא כי החברהנ מסוגלת לתת מענה למגוון צרכים כמו משטוח, הדבקת תוויות, המכלה, אריזה, ריקון ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here