זכויות נשים בעבודה

0
343
עו
Credit: Pixabay.com

סקרים ומחקרים סטטיסטיים שנערכו בשנים האחרונות גורסים כי נשים מרוויחות שכר נמוך בשליש מגברים בממוצע, ועל אף שיותר ויותר נשים בוחרות להשקיע בקריירה שלהן ואף ניתן למצוא נשים בתפקידים משמעותיים בדרגים הגבוהים בחברות גדולות, הן עדיין נחשבות בעיקר בזמן הריון וטיפולי פוריות, כאוכלוסייה מוחלשת בעולם התעסוקה. בעקבות כך, נחקקו חוקים על מנת להגן ולשמור על זכויותיהן של נשים בעבודה, בעיקר בכל הנוגע לדיני פיטורין כדין וכחוק ובמניעת אפליית נשים בקבלה לעבודה. עם זאת, לעיתים עדיין ניתן לראות כי מעסיקים אינם פועלים לפי לשון החוק ומפרים את זכויותיהן של נשים בעבודה, ולכן ניתן לנקוט בעזרתו של עו"ד לענייני עבודה בהליכים משפטיים כנגד המעסיק על מנת למצות את זכויותיכן ואף לקבל פיצוי בעקבות הפרתן.

הלנת שכר היא לא דבר של מה בכך

אף על פי שניתן לקבל בהבנה את העובדה שלפעמים נופלות טעויות במחלקת הנהלת החשבונות בכל הנוגע לשכר עובד זה או אחר, חשוב לשים לב כי אין מדובר בדפוס התנהלות החוזר על עצמו שוב ושוב. על פי החוק במדינת ישראל, על המעסיק להעביר את משכורתו של עובד עד ליום העשירי בחודש, ולכן עיכובים וטעויות חוזרות ונשנות עלולים להיחשב כהלנת שכרו של עובד. יתר על כן, גם כיום ניתן לראות כי ישנם מעסיקים אשר אינם מעבירים כלל את משכורתו של עובד ולמעשה כך פוגעים בזכויותיו באופן אקוטי. אם אתם מתמודדים על הלנת שכר חוזרת ונשנית, פנו אל עורך דין לדיני עבודה אשר יוכל לסייע לכם לפנות לערכאות המשפטיות המתאימות על מנת שתקבלו את השכר שמגיע לכם כחוק וכדין.

להבין את חוזה העבודה עליו אתם חותמים

בעת תחילת עבודה נהוג לחתום על חוזה העסקה אשר ממצה בתוכו את תנאי ההעסקה, משכורתו של העובד, שעות עבודתו, חובותיו וזכויותיו, אך רבים אינם יודעים כי על פי חוק, ישנן זכויות עובד אשר קבועות בחוק ואם אחד הסעיפים בחוזה סותר או מעוות את זכויות אלו- החוק גובר על ההסכמה הניתנת בחתימת חוזה העבודה. בנוסף, חוזים לרוב כתובים בשפה משפטית אשר איננה ברורה ומובנת לרבים מהעובדים וכיוצא מכך עובדים רבים חותמים על חוזה מבלי להבין אותו לעומק. לכן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לדיני עבודה טרם חתימת החוזה על מנת להבינו באופן מעמיק. עורך הדין יעקב שניטמן הוא עורך דין דיני עבודה בצפון שישמח לייעץ ולייצג אתכם עד למיצוי זכויותיכם בכל הנוגע לדיני עבודה. מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? חייגו למספר 0547679200 ונשמח לעמוד לשירותכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here