טיפול בחרדה בטכניקת cbt

0
232
Credit: Pixabay.com

טיפול במצבי חרדה כמו טיפול בחרדה חברתית או חרדה על סוגיה השונים, הוא אפשרי ויעיל באמצעות cbt. משמעות המונח cbt הינה טיפול קוגניטיבי התנהגותי, ומטרתו היא לשנות דפוסי חשיבה והרגלים אצל האדם, על מנת להביא בתוכו לשינוי תגובתי במצבים שונים. השינוי התגובתי עליו עובדים במסגרת הטכניקה הזו נועד לשנות את ההתנהגות "האוטומטית" ואת דפוסי החשיבה השגרתיים, לצד האמונות המגבילות מהן מונע האדם הסובל מחרדה. אותן אמונות מגבילות, מחשבות ותפיסות שגויות מביאות אותו למצבי חרדה ולחץ מוגזמים אשר אינם תואמים את המציאות.

מהלך הטיפול עצמו

טיפול cbt מתבצע במסגרת תכנית טיפול בהתאמה אישית, על ידי פסיכיאטר מומחה לכך. טיפול בחרדה נעשה במרכז טיפולי פרטי באמצעות cbt וניתן להגיע לתוצאות מרשימות תוך תקופה לא ארוכה. מפגישה לפגישה ניתן לחוש בשיפור החיובי אצל המטופל. חשוב לציין שהטיפול דורש עקביות והתמדה ובחלק מהמקרים עם סיום תכנית הטיפול הרשמית, ישנו צורך בתחזוקה שוטפת במינון נמוך יותר על מנת לייצב את הדברים לאורך זמן ולהבטיח את איכות חיי המטופל. טיפול נפשי cbt יכול להיות משולב עם היבטים טיפוליים נוספים כמו למשל טיפול תרופתי או טיפול פסיכולוגי. הפסיכיאטר הראשי הבונה את תכנית הטיפול מחליט על מרכיבי תכנית הטיפול – והכל מתוך ראייה לטובת המטופל ושיפור במצבו.

יתרונות הטיפול

יתרונותיו של טיפול בחרדה cbt הם בכך שהטיפול באופן יחסי איננו ארוך, והוא מגביר את המוטיבציה של המטופל משום שבפעמים רבות מפגישה לפגישה ניתן לראות את השיפור. יתרון נוסף הוא בכך שהטיפול הינו ממוקד ומספק כלים התנהגותיים למטופל שיכולים גם לתרום לשיפור חיובי באספקטים נוספים בחייו, לטווח ארוך.

כיצד פונים לטיפול cbt  

על מנת להתאים תכנית טיפול ואבחון למצבי חרדה שונים ולחץ, כמו למשל חרדה חברתית, ניתן לפנות באופן טלפוני למרכז טיפול נפשי פרטי ולקבל את כל המידע הדרוש. הטיפול בחרדה הוא חשוב וחיוני מאין כמוהו משום שאם הדברים לא מטופלים כהלכה, הרי שמצבו של המטופל עלול להידרדר מבחינה נפשית.

מרכז טיפול פרטי ואישי מאפשר לקבל את כל הכלים, התמיכה וההכלה להתמודדות עם המצב הנפשי, וטיפול ה cbt הוא ממוקד ויעיל. איזון גוף נפש הוא מה שעומד בבסיס הטיפול, וכאשר הנפש שלנו בריאה חל שיפור גם במצבנו הגופני וברבדים רבים בחיינו מבחינה אישית, זוגית, משפחתית וחברתית.

פנו עוד היום אלינו לרוח ים בית מאזן לקבלת פרטים והשתלבות במסגרת טיפולית המתאימה למטופל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here