כל מה שצריך לדעת על טיפול בדיכאון ללא תרופות

0
154
טיפול בדיכאון עמוק
קרדיט: Freepik

מיותר לציין כי יחד עם חלוף השנים האחרונות, טיפול בדיכאון וכמו גם, טיפול בחרדה אצל ילדים ומבוגרים כאחד הפכו לתופעה נפוצה במיוחד בעידן המודרני. על כן, ניתן לומר באופן חד משמעי כי דיכאון מהווה את אחד הקשיים הרגשיים היותר נפוצים כיום ובהתאם, מהווה סיבה עיקרית לעובדה כי לא מעט אנשים פונים לקבלת עזרה בליווי טיפול נפשי או לחילופין טיפול פסיכיאטרי. אחת השאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב מהפונים לטיפול היא האם ניתן לבצע טיפול בדיכאון ללא שימוש בתרופות. על מנת לעשות לכם סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי במאמר הבא.

האם ניתן לבצע טיפול בדיכאון ללא שימוש בתרופות?

תחילה, חשוב לציין כי על מנת להבין את התשובה לשאלה במלואה, יש להבין את כלל הפרמטרים המובילים למצבי הדיכאון השונים והמגוונים. דיכאון הוא למעשה מצב נפשי אשר בא לידי ביטוי במצב רוח ירוד, פגיעה בערך ובביטחון העצמי, ירידה בעניין במגוון תחומי החיים, שינויים בשגרת האכילה וכן הלאה. בעת בה מדובר על מצב הנתון לקנה מידה חמור, כזה המוביל למצוקה נפשית קשה או לחילופין לפגיעה בתפקוד – יאובחן המטופל במרבית המקרים במצב של דיכאון קליני המחייב טיפול בדיכאון עמוק. בחלק לא קטן מהמקרים דיכאון נובע כתוצאה משילוב של גורמים גנטיים מולדים לבין גורמים בין אישיים. ממש כמו שישנם אנשים מסוימים אשר פגיעים יותר מאחרים לפיתוח בעיות פיזיולוגיות שונות, כך למעשה גם חלק מהאנשים נמצאים תחת סיכון גבוהה יותר של היעדר איזון כימי במערכת המחזיקה בהשפעה ישירה על מצב הרוח.

שורה תחתונה

ניתן לסכם ולומר כי טיפול בדיכאון ללא תרופות הוא אפשרי ואף מומלץ, אך במצבים בהם מדובר על תופעת דיכאון קשה, ההמלצה המרכזית תהיה לשלב טיפול תרופתי לצד הטיפול הטבעי שכן, פעולה זו תסייע בגיוס הכוחות הראשוניים בתהליך לצד מזעור נזקי הדיכאון השונים. בהתאם לאמור, אותם אנשים אשר מעוניינים בטיפול בדיכאון ללא שימוש בתרופות יופנו על ידי הגורם המטפל לשיחת ייעוץ אצל פסיכיאטר. חשוב לזכור כי ייעוץ פסיכיאטרי לא מחייב להתחיל טיפול בליווי תרופות, אלא מהווה הזדמנות להעניק למטופל חוות דעת של גורם מקצועי לצד הסבר על השימוש בתרופות הייעודיות. על מנת להבטיח כי אתם בוחרים בטיפול המקצועי והמתאים לכם ביותר, מוטב לא להקל ראש בעת מעמד הבחירה ולפנות אל מרדכי קדוש – פסיכותרפיסט הוליסטי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here