מהן השיטות לשמירה על מים נקיים וצלולים בבריכה ביתית?

0
1105
מהן השיטות לשמירה על מים נקיים וצלולים בבריכה ביתית?
קרדיט תמונה ל FREEPIK

אין כמו בריכה ביתית. מי שיש לו יודע עד כמה היא משדרגת את הבית ורבים רוצים אחת כזו, כי היא פינה שמרגישים כאילו נופשים בה, כי היא תעסוקה מעולה לילדים בקיץ, וכי היא מסייעת לשמירה על הבריאות והכושר. פשוט כך. אבל בריכה ביתית היא גם כאב ראש לא קטן כי צריך לתחזק אותה וצריך לשמור עליה נקייה כדי שיהיה נעים לשחות בה. אז איך עושים את זה? איך אפשר לשמור על בריכה נקייה גם בעונה בה עושים בה לא מעט שימוש? מהן השיטות השונות לשמירה על מים צלולים? הנה כמה מהן…

תעלת גלישה בבריכה

יש אם כן דרכים שונות לשמירה על בריכה נקייה ובריאה ואחת מהן היא בריכה עם תעלת גלישה. מה זה אומר? זה אומר בריכה שיש בה תעלה שמקיפה אותה, תעלה אליה מתנקזים המים למיכל שמאזן את הגובה של הבריכה. היתרון הראשון הוא ששומרים על הגובה שרוצים. מפלס המים הוא אחיד ולא משתנה. בנוסף, התעלה ההיקפית מנקזת אליה את הלכלוך שיש בבריכה, לכלוך שצף על פני המים ולא ממש מוסיף למראה אסתטי… בשורה התחתונה – מתקבל מראה יוקרתי ויפה יותר, מראה נקי וכזה שעושה חשק להיכנס למים.  (יש גם חסרונות כמו עלות ההקמה של הבריכה שהינו יקר יותר מבריכה רגילה)

מסנן חול

לבריכה נכנסים אנשים ובוגרים יחפים כמובן, וזה אומר שהם מכניסים איתם חול וחלקיקי אבק שדבוקים לגוף ובעיקר לכפות הרגליים שלהם. בריכה ביתית נמצאת בדרך כלל בחצר וזה אומר שגם הרוח עשויה להעיף אבק ובעיקר חול אל המים, ואת החול הזה צריך לנקז. איך עושים את זה? עם מסנן חול לבריכה כמובן. מהו אותו מסנן? מכשיר שקולט אליו חלקיקי חול ואבק, עשוי מחומרים מוגני UV (מה שמתאים גם לבריכה שנמצאת ללא הצללה אלא מתחת לכיפת השמים)המסנן דורש כמובן תחזוקה, צריך לנקות אותו ולשמור עליו ככה שהחלקיקים לא יגרמו לבקטריות.

ערכת בדיקת איכות

במי הבריכה עשויים להיות חומרים מומסים שונים. את החומרים הללו צריך לבדוק וצריך לדעת מה הערך שלהם כדי לדעת האם הם ברמה מסוכנת או שלא, ויש ערכת בדיקה ידנית עם חומרי אבחנה שיכולים להיות אבקות או נוזלים בטבליות. 

אין ספק שבריכה ביתית היא כיף של ממש. אז נכון, זו השקעה לא קטנה כשבונים אותה, השקעה של זמן וכמובן של כסף, אבל היא נותנת את התמורה בשביל שהיא תעבוד כמו שצריך ובשביל שיהיה כיף לשהות בה, צריך לשמור עליה נקייה. יש אמצעים שונים לעשות את זה בצורה ואלו שהוזכרו כאן הם רק חלק מהאפשרויות לשמירה על מים צלולים ונקיים. אם אתם לא יודעים מה הכי נכון לכם, כדאי שתתייעצו עם מומחים בתחום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here