מה הקשר בין שגיאות כתיב ללקויות למידה?

0
337
קרדיט: freepik

גם אנשים מבוגרים יכולים לפעמים לכתוב עם שגיאות כתיב- זה קורה לכולנו, בוודאי אם אנחנו נמצאים במצב של לחץ וחרדה. אך יחד עם זאת אם מדובר על ילדים צעירים והם מראים סימפטומים מורכבים יותר, יכול מאוד להיות שאתם צריכים לבחון האם יש קשר בין שגיאות כתיב קבועות לבין הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה אחרות. כאן נכנסים לתמונה אנשי הצוות המקצועיים של מכון זרחין, אשר עושים את מירב המאמצים בשביל להציע לכם הסברים וגם פתרונות למצבים מורכבים, כמו גם אבחונים וטיפולים.

איך מגדירים שגיאות כתיב בעולם לקויות הלמידה?

שגיאות כתיב בעולם לקויות הלמידה הן לא רק טעויות רנדומליות- מדובר על דפוס, כזה שאפשר לזהות והוא מורכב גם מקשיי למידה אבל גם מהקושי של הילד להבין את המקור של הטעות. למשל, איות לא נכון של מילים על בסיס שמיעה פונטית, וקושי להבין שמדובר על שגיאת כתיב גם לאחר שהמורה או ההורים מסבירים את הטעות. ילדים רבים חווים את המצבים הללו בעיקר במהלך תהליך למידת הכתיבה, אך אם הקושי נשמר לאורך שנים נוספות- יש מקום לבדיקה מעמיקה יותר.

מה הקשר בין הפרעות קשב לשגיאות כתיב?

ילדים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז בדרך כלל מוצאים את עצמם מתמודדים גם עם אתגרי כתיבה כאלו ואחרים. כאשר יש קושי לשמור על חוט מחשבה ועל מרווח קשב לטווח ארוך, קשה יותר לזהות את ההבדלים הקטנים בין האותיות השונות. בנוסף, קשה לתת פתרונות כאשר הילד סובל ממצוקה רגשית בעקבות בעיות הקשב והריכוז שהוא מתמודד עימן.

בתור הורים – איך אפשר להתמודד?

בתור הורים, מה שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לילד שלכם הוא קודם כל לקבל את האבחנות הנכונות והמדויקות עבורו בעזרת אבחון מקצועי. חשוב לבצע את האבחון הפסיכודידקטי בשלב מוקדם יחסית של הדרך, אך יחד עם זאת לא בשלב מוקדם מידי- שכן צריך לתת לילד זמן כדי לנסות ולהתמודד עם אתגרי הכתיבה בעצמו. מיד לאחר מכן, חשוב למצוא את תוכנית הליווי החינוכית והרגשית המתאימה לילד שלכם על מנת לבנות אצלו ביטחון עצמי אבל גם כלים להתמודדות עם אתגרי הלמידה השונים של הילד.

אנשי המקצוע של מכון זרחין, ישמחו לתת לכם את הליווי הדרוש כדי להתמודד עם הצרכים המיוחדים של הילד שלכם, וכדי למצוא את הפתרונות הרלוונטיים ביותר למשפחה שלכם. הכל, כדי שהילד שלכם יוכל למצות את הכישורים והיכולות שלו בצורה הטובה ביותר. לפרטים נוספים וליצירת קשר עם צוות החברה 050-4200291.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here