מטבח וסלון בחלל אחד – כך תעשו את זה נכון

0
804
קרדיט: Pixabay

אנחנו חיים בעידן של חיבורים במקום הפרדה, וגם בעיצוב החלק המרכזי של הבית המגמה הזו באה לידי ביטוי – כך שכיום אפשר לראות יותר ויותר מטבחים וסלונים שמתמזגים לכדי חלל אחד. כדי שהתוצאה תהיה גם פרקטית וגם מרשימה, חשוב לשים לב למספר דגשים חשובים. לפרטים נוספים, ניתן לפנות אל ויטוריו דיוואני. 

מינונים נכונים של המשכיות והבחנה

גם כשהסלון והמטבח ממוקמים באותו חלל, ומן הסתם ישנה המשכיות, נדרשת במקביל גם הבחנה בין שני האזורים השונים במהותם. דרך אחת ליצור תיחום מסוים של כל חלק בלי לחבל בהמשכיות היא להשתמש בגוונים שונים במטבח ובסלון. דרך אחת היא חיפוי רצפה שמתחלף בגבול שביניהם. אופציה נוספת היא הנמכה מסוימת של התקרה. כמו כן, אחד הפתרונות שמספק גם תועלת פרקטית הוא הצבת דלפק בקו התפר שבו המטבח מתחלף לכדי סלון. כסאות בר זולים ויפים ישלימו עמדה שמחברת בין שני החללים ומצד שני גם מייצרת הבחנה ביניהם, ומקום שכיף לשבת בו, לאכול ביחד ולפטפט.

נקודות מבט מחמיאות

כשהסלון חשוף למטבח, חשוב לוודא שהוא נראה במיטבו מכל נקודה ונקודה בחלל המשותף. הדגש העיקרי הוא מיקום מדויק של מערכת הישיבה, כשהאופציה המתאימה ביותר לדירות מודרניות היא ספה פינתית – שתוצב כך שניתן יהיה לראות ממנה את המטבח לטובת קשר עין בין מי שמתרווח בסלון לבין מי שעובד במטבח.

במקביל, חשוב לוודא שהפעילות במטבח לא תהווה מטרד עבור היושבים בסלון. בפרט הכוונה היא לריחות עזים – אמנם חלק מהפעולות הקולינריות מייצרות ניחוחות נעימים מאוד, אבל כשמתבצעים טיגונים התוצאה עלולה להיות פחות משמחת ולכן נדרשת התקנת פתרון נידוף אוויר אפקטיבי במטבח.

מרכיב נוסף ביצירת נקודות המבט המחמיאות ביותר ההדדיות הוא תאורה. גופי תאורה שקועים יכולים לכוון את תשומת הלב למקומות הרצויים ומצד שני לא למשוך יותר מדי תשומת לב בעצמם. בנוסף הם מאפשרים עבודה נוחה במיוחד במרחב הקולינרי.

ריהוט איכותי בלבד

כשהסלון והמטבח שוכנים באותו חלל אי אפשר להתפשר על איכות המרכיבים השונים, שכן מטבח שנראה מוזנח מקרין על הסלון, ומצד שני סלון מעוצב היטב משדרג גם את האסתטיקה של המטבח. ויטוריו דיוואני מייבאת לישראל ומשווקת את כל הרהיטים הדרושים לסלון: מערכת ישיבה מושקעת, שולחן סלון מודרני, שידות יפהפיות, מזנונים עמידים ועוד. נציגי השירות של החברה הם בעלי ניסיון רב ויכולים לסייע לכל מי שזקוק לעזרה בבחירת הפריטים השונים למצוא את מבוקשם. ליצירת קשר עם ויטוריו דיוואני – טל' 09-8910055

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here