פרסום בגוגל ממומן או אורגני?

0
953
פרסום בגוגל ממומן או אורגני?
קרדיט שאטטרסטוק

אם אתה בעל עסק  עצמאי, אתה בוודאי מבין שכיום, יותר מתמיד, אי אפשר להסתפק בפתיחת חנות או מכירה באופן ישיר, אלא יש צורך בפרסום בגוגל ושיווק באינטרנט. בכל יום יש מספר עצום של כניסות וחיפושים באינטרנט, ניתן להניח שגם הלקוחות הפוטנציאלים שלך מחפשים את המוצר שאתה מוכר דרך האינטרנט, ואם רק תצליח להביא אותם לאתר שלך – תוכל להגדיל את הרווחים של העסק שלך בצורה משמעותית. ניקל לדוגמא עסק למכירת ציוד ספורט, על ידי פרסום בגוגל בצורה נכונה, הוא יכול להביא תנועה (טראפיק) של גולשים לתוך האתר שלו, מתוך התנועה הגדולה הזו, תמיד יהיה אחוז מסוים שיבצה המרה (Conversation) כלומר פעולה ששות ערך כספי עבור העסק שלך, כגון רכישה דרך האתר, הרמת טלפון או אפילו השארת פרטים (לידים) על מנת שתצור עימו קשר. כך שברור שאתה צריך להשקיע בפרסום על מנת להביא להגדלת ההכנסות של העסק שלך. אך עושים את זה? 

איך מפרסמים בגוגל?

כשאנחנו באים לעסוק בפרסום וקידום עסקים קטנים באינטרנט, צריך לדעת שיש שני סוגים כללים של פרסום בגוגל:

  1. קידום אורגני (SEO) – זו השקעה לטווח ארוך, ששכרה בצידה. באופן כללי האלגוריתם של גוגל מכוון לתוכן איכותי, ככל שהתוכן של האתר שלך יהיה איכותי יותר – כך גם מקומו בגוגל יהיה גבוה יותר. מה שאומר שכשמישהו יחפש "מוצרי ספורט" ולך יש אתר עם תוכן איכותי ומתחדש, גוגל ישים את האתר שלך בראש הרשימה, על מנת שהמשתמש שחיפש את "מוצרי ספורט" יקבל את החוויה הטובה והאיכותית ביותר.
    • קידום אורגני, לא יכול להיות אורגני לגמרי, כי אחת הדרכים של גוגל לזהות תוכן איכותי, הוא על ידי שהוא מזהה קישוריות מאתרים אחרים שממליצים על האתר שלך. כאן בדיוק נכנס הצורך במאמרי SEO ופרסום שלהם באתרים שונים.

קידום אורגני, גורם לכם להיות איכותיים ומקצועניים יותר, ומביא לכם תנועה רבה לטווח ארוך, ואחוזי המרה גבוהים (כלומר שמגיעים לקוחות שמשאירים פרטים או קונים, ולא עוזבים מיד את האתר). ובסופו של דבר הערך של האתר שלכם, ושל העסק שלכם באופן כללי עולה.

  1. קידום ממומן – דרך נוספת לייצר פרסום וקידום עסקים קטנים באינטרנט, הוא באופן ממומן וממוקד. אם נחזור לאותו משתמש שחיפש "מוצרי ספורט" – עולים לפניו כמה מודעות ממומנות (כתוב בשורה העליונה "מודעה" בצבע צהוב או ירוק). אם אתה רוצה שהאתר שלך יופיע בראש הרשימה תוכל לשלם על כך לגוגל. התשלום הוא אינו גלובלי, אלא לפי לחיצת כפתור (PPC) ואתה קובע את התנאים וגבולות הגזרה. לדוגמא: תוכל להחליט להשקיע 1000 ₪ ליום לפרסום בגוגל, כשעל כל לחיצה על הפרסומת אתה משלם 0.5 ₪.
    • כשעושים פרסום ממומן צריך להיות מקצוען שלא לזרוק את הכסף לפח, להיות מאד ממוקד, במילות המפתח ובדרך להגיע לקהל היעד, על מנת שהכסף שאתה משלם על הכניסות לאתר שלך, יחזיר לך רווחים בפועל מרכישות באתר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here