רישיון קבלן כוח אדם

0
630
רישיון קבלן כוח אדם
מקור freepik

קבלן רשום כוח אדם הוא קבלן מיוחד שיש לו רישיון לגייס עובדים, להחליט לאילו עבודות לשלוח אותם וגם לקבוע את השכר שהם יקבלו. קבלנים רבים מעוניינים להשיג רישיון קבלן כוח אדם על מנת להתקבל לעבודה בקלות רבה יותר. ואכן, מעסיקים שונים מחפשים קבלנים רשומים כוח אדם בגלל היתרונות שיש להם להציע: גיוס עובדים במהירות, עלויות העסקה נמוכות יותר ותיווך ישיר בין הקבלן לעובדים. אבל כדי להיות קבלן רשום המורשה לעסוק בכוח אדם, יש צורך לעבור כמה תהליכים.

מי יכול לקבל רישיון קבלן כוח אדם?

על מנת לקבל רישיון קבלן כוח אדם יש צורך להגיש מועמדות. כדי לעשות זאת, יש צורך לעמוד בשני קריטריונים עיקריים. הקריטריון הראשון הוא עבר פלילי נקי במשך 5 שנים שקדמו להגשת המועמדות, כלומר ללא עבירות חמורות המונעות מהם להגיש את הבקשה. הקריטריון השני הוא נסיון מוכח של 3 שנים לפחות בתחום ניהול כוח אדם. על הקבלן להוכיח שהוא יודע להתנהל עם עובדים. 

אילו שלבים צריך לעבור כדי להגיש מועמדות?

על מנת להגיש מועמדות ולקבל רישיון קבלן כוח אדם, יש צורך לעבור כמה שלבים:

  1. הדבר הראשון שיש לעשות הוא למלא טופס בקשה מיוחד לקבלנים שניתן למצוא באינטרנט. אל הטופס הזה חשוב לצרף כמה מסמכים: קורות חיים, אישורים שהם בגדר הצהרה על ניסיון קיים של 3 שנים לפחות בניהול כוח אדם, אישור מהמשטרה על כך שאין עבר פלילי, מאזן בוחן, אישור על בעלות עסק וחוזה שכירות ועוד. 
  2. כאשר כל המסמכים מוכנים, יש צורך לשלוח אותם למשרד העבודה והרווחה. המשרד יבחן את הבקשה, ואם היא תימצא מתאימה, מבקש הרישיון יוזמן לראיון אישי. לראיון עצמו חשוב להביא את הרשימה של העובדים וכן טבלת דיווח נתונים. מעבר לכך, מבקש הרישיון יצטרך לעבור בהצלחה מבחן ידע בדיני עבודה. 
  3. לאחר מעבר הראיון והמבחן בהצלחה, יוותרו כמה נושאים ביורוקרטיים נוספים כמו המצאת מסמכים חסרים והפקדת ערבות בנקאית.

הגשת מועמדות לרישיון קבלן כוח אדם עלולה להיות מורכבת ורוויית מסמכים שיש להמציא. על כן, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי המבין בתחום ויכול ללוות אתכם בתהליך. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here