שילוח ימי

0
1615
שילוח ימי

אחת הצורות המקובלות בעולם המסחר עבור שינוע סחורות הוא הובלת המטען בים או – שילוח ימי.

באמצעות שילוח ימי כיום מעבירים למעשה את מרבית הסחורות בעולם לשווקים רבים ומגוונים מכמה סיבות עיקריות:

1. עלויות הובלה

2. זמני הובלה

3. גודל המטען

4. משקל המטען

5. בטיחות ובטחון

הובלה פרטית או מסחרית כ- LCL (Less than container load) היא אחת הדרכים הטובות מבחינה כלכלית עבור המשלח. כמו כן, זוהי הדרך הבטוחה ביותר להובלת סחורות כיום.

ישנם חברות שילוח בינלאומי רבות אשר מציעות שירותים את סוג ההובלה הזו כ- LCL , כלומר כחלק מקונטיינר שלם ובשיתוף עם לקוחות נוספים והכול בשיטות של קונסולידציות עבור המטענים השונים.

להבדיל מ- FCL (full container load) שהוא למעשה אומר חכירה של קונטיינר שלם עבור המטען לתקופת ההובלה.

הובלת מטען בשילוח ימי עלולה לארוך תקופה בלתי מבוטלת ויש לקחת זאת בחישובי התפעול לניהול הזמנים בעסק הלקוח. כמובן שהכול בסופו של דבר תלוי במרחקים ובכל הפרוצדוראליות הנדרשת עבור השילוח הימי והאם הוא נעשה בצורה מקצועית.

אין הדבר משנה באיזו צורה הלקוח בוחר אלא חשוב תמיד לוודא את מילוי הדוקומנטציה הנחוצה על מנת למנוע עיקובים של המטען בשערי המדינה ממנו הוא יוצא ואליה הוא נכנס.

במידה והמשלח בחר בשיטת LCL הדבר משפיע על עלויות ביטוח ומדרג נוסף של עלויות מכיוון שהנטל של השילוח מתחלק בקונלידציה בין מספר משלחים.

ישנם מספר מרכיבים אשר צריכים להילקח בחשבון מבחינת עלויות עבור כל משלח יצוא או יבואן בכל הנוגע לשינוע המטען ב- שילוח ימי.

לאותם מרכיבים ישנם השפעות משמעותיות על תמחור ההובלה מול חברת הספנות או חברת השילוח ולכן יש לקחת אותם בחשבון כאשר מתכננים את ההובלה ותזרים הכספים.

לדוגמא: ישנם הבדלים של עלויות לגבי המרכיבים השונים בין הובלה ב- FCL לבין LCL.

הגורמים המשפיעים על תמחור ההובלה במקרים שונים של הובלת LCL הם:

• משקל המטען עבור ההובלה.

• מידות המטען עבור ההובלה.

• צורת המטען עבור ההובלה.

• קלות נזק למטען.

• צורך בקירור או תנאים מיוחדים אחרים בעת שינוע המטען.

לסיכומו של נושא, כל תהליך של יבוא ויצוא חייב לבוא עם חישוביי עלות תועלת בהתחשב בכך שתמיד צריך לבנות על עלויות הסחורה גם אלמנט של רווח בתמחור ללקוח סופי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here