באוויר או בים? מהי האופציה העדיפה בשבילי לשילוח בינלאומי?

0
475
באוויר או בים? מהי האופציה העדיפה בשבילי לשילוח בינלאומי?
קרדיט תמונה FREEPIK

לצד שילוח יבשתי, שילוח ימי ואווירי הן שתי הדרכים העיקריות לביצוע שילוחים בינלאומיים של סחורות, חומרי גלם ומוצרים שונים. יחד עם זאת, מכיוון שגבולותיה היבשתיים של ישראל די סגורים, הריש שתי האופציות הכמעט בלעדיות הן שילוח ימי ואווירי. בשורות טובות נבחן מהי האופציה העדיפה.

שילוח ימי יתרונות וחסרונות

שילוח ימי מתאים למעשה לכל סוג של מטען מכל צורה וגודל, החל במכשירי חשמל ועד לכלי רכב ומבנים. הוא מתאים גם להעברה של מטענים מיוחדים צורה מיוחדת, כאלו הנדרשים בקירור וכדומה. אחד היתרונות של השילוח הימי על פני השילוח האווירי הוא גם העלויות הזולות וההתאמה למשלוחים במשקל רב, עם צורות מיוחדות, גדולים במיוחד ושאינם מתאימים למטוסים.

עקב כך שילוח ימי פופולרי לא רק בקרב עסקים אלא גם אצל אנשים פרטיים שמייבאים רכבי יוקרה לארץ, או אנשים שעושים רילוקיישן. יחד עם זאת החיסרון של משלוח ימי טמון כמובן בזמן ההגעה שיכול לנוע בין מספר ימים למספר שבועות, לעומת משלוח אווירי שנעשה לכל היותר תוך ימים בודדים ולפעמים אפילו תוך יממה.

כאמור, העלויות יותר נוחות מאשר של משלוח אווירי כאשר המחיר נקבע לפי גודל ומשקל המטען. כמו כן העלות משתנה בין משלוח שבו משתתפים כמה מטענים של בעלים שונים באותה מכולה, לבין משלוח מלא של מכולה שלמה שמטבע הדברים עולה יותר.

שילוח אווירי יתרונות וחסרונות

 שילוח אווירי הוא מעין תמונת מראה של השילוח בים. במציאות הדינאמית של המאה ה- 21 יש צורך רב בדרך מהירה לביצוע משלוחים בינלאומיים, ויש לציין כי למרות המגבלות במשקל כיום ניתן להעמיס על מטוסים משקלים יחסית גבוהים. חברות תעופה מגיעות ויוצאות בישראל בכל יום בשבוע כולל סופי שבוע וחגים, מה שנותן זמינות גבוהה. כאמור, החיסרון המרכזי טמון בעלויות הגבוהות יותר משילוח ימי וגם לא כל הסחורות מתאימות.

באופן כללי ניתן לומר כי שילוח אווירי מתאים יותר לסחורות הנדרשות בהעברה מהירה וכאלו שיכולות להיכנס מבחינת גודל, משקל וצורה בתוך בטן המטוס. יחד עם זאת, במידה ולוחות הזמנים אינם לוחצים עדיף שילוח ימי שעולה פחות. יש לציין כי העלות של שילוח אווירי נקבעת לפי שקלול משקל ונפחים, אם כי בכמויות גדולות יהיו חברות תעופה שיסכימו להוזיל עלויות.  

 ובכל מקרה, לפני בחירה בשילוח ימי או שילוח אווירי כדאי להתייעץ ולהסתייע בשירותים של החברה המתמחה בתחום שתוכל לדאוג לכל נושא הבירוקרטיה והמכס.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here