חוששים מכוחו של המעסיק?

0
1007
חוששים מכוחו של המעסיק?

מוצאים עצמכם בעיצומו של סכסוך עם המעסיק שלכם? חווים הרעת תנאים או הלנת שכר? רוצים לעמוד על שלכם וחוששים מכוחו של המעסיק, חברה או תאגיד? אפשר גם אחרת.

עורך דין דיני עבודה יכול לתת לכם יצוג מלא ומקצועי, ואף להאיר את עיניכם בדבר זכויות רבות, שאולי אפילו אינכם מודעים להם במקום עבודתכם, ולסייע לכם גם לעמוד על שלכם, וגם לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק. הכל תלוי בגישה, ובהבנה כי ישנם מאבקים, שחשוב מאד שיתבצעו עם סיוע משפטי מקצועי.

עורך דין דיני עבודה – פיצוי הלנת שכר

אפשר לומר דברים רבים על מדינת ישראל, אבל בהחלט לא ניתן לומר, כי משעמם לחיות כאן! בכל יום אנו שומעים על מצבים חברתיים כאלו ואחרים, עליות מטאוריות של אדם או חברה, והתרסקויות דרמטיות של אחרים. נושא נוסף ש"מגוון" את המציאות הישראלית הוא הלנת שכר, תחום שבמדינות רבות אפילו לא חולמים לבצע, ואילו כאן משום מה, זה הופך כמעט לעניין שבשגרה.

עורך דין דיני עבודה – הלנת שכר משמעה עיכוב תשלום משכורת של עובד. הדבר יכול לנבוע מחוסר יכולת של המעסיק לשלם את המשכורות בזמן, או כל סיבה אחרת- ולא חוקית- העולה על דעתו. שכר הוא התגמול אותו מקבל עובד בגין עבודתו, והנושא מעוגן בהסכם עבודה, שהינו חוזה עסקי לכל דבר, והתנאים בו, מחייבים את שני הצדדים לעמוד בהם. הנושא הרגיש ביותר הינו השכר המוסכם על שני הצדדים, כאשר העובד מתחייב לספק תוצרת, תפוקה של עבודה הנמדדת בשעות יומיות שנקבעו מראש, והמעסיק מחויב לשלם לו בגין השירותים והתפוקה שייצר בשעות אלו.

במקרים של הלנת שכר נכנס העובד למצוקה קשה, הן בשל הצורך בהכנסה, המשפיע על רמת החיים שלו, תשלומים שוהים להם הוא מחויב, והוצאות שוטפות, שנמשכות מהשכר, והן בשל חששו מהעתיד ומהדרך בה עליו לנקוט: האם להתפטר ולהפסיד מקום עבודה? או להישאר בעבודה ובעצם לעבוד בחינם?

לסוגיות אלו מתלווה נתון חשוב מאד: באם לא הוגשה תביעה לפיצוי הלנת שכר בתוך שנה מהמועד בו בוצעה הלנת שכר, בתוך שנה מיום ההלנה, או בתוך 60 יום מקבלת התשלום שהולן, אולם ללא פיצויים נלווים. כדי לקדם את העניין במהירות, ולקבל פיצוי בגין הלנת שכר, חשוב לקבל סיוע ויעוץ משפטי מעורך דין דיני עבודה הבקיא בהלכות דיני העבודה, והדרכים המהירות להגיע להסדר. כדי לסבר את האוזן, ברגע שבוצעה הלנת שכר, זכאי העובד, לא רק לקבל את משכורתו במלואה, אלא גם פיצוי נלווה, המחושב לפי דיני עבודה, ועל פי מספר הימים בהם לא שולמה משכורתו של העובד, אם בכלל.

עורך דין דיני עבודה – הרעת תנאי עבודה

מקרה נוסף שראוי לתת עליו את הדעת, ורצוי שיהיה מלווה בסיוע משפטי, הוא מצב של הרעת תנאי עבודה. הלנת שכר היא הרעת תנאי עבודה לכל דבר, אולם זה לא המצב היחיד המוגדר כהרעת תנאים. למעשה, הרעת תנאי עבודה נובעת פעמים רבות מרצון המעביד להביא את העובד למצב בו יתפטר באופן יזום, כך שלא יהיה רשאי לדרוש פיצויי פיטורין.

כידוע, בחלק ממקומות העבודה, קובע הסכם העבודה כי במקרה של התפטרות העובד, לא יוכל לדרוש פיצויי פיטורין מהמעביד, ובמקרה שהמעביד מפטר, ייאלץ לשלם את מלוא סכום פיצויי הפיטורין. מעסיקים רבים, המעוניינים לקצץ בתקציב המשכורות ולהתחמק מתשלום הפיצויים, מוצאים דרכים מקוריות לגרום לעובד להתפטר בעצמו. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי באי תשלום דמי ביטוח לאומי או הפרשות אחרות, קיצוץ במשכורתו של העובד, או לחילופין החלטה על שינוי בתפקידו ויחס מעליב ומשפיל לעובד.

תביעת המעסיק ע"י עורך דין ענייני עבודה

העובד שחש בקושי רב יכול לבחור להתפטר מתפקידו, ולקוות כי בית הדין לענייני עבודה יבין את הקושי בו נתקל, ואשר הביא אותו להתפטר, או לחילופין לסבול את יחס המעביד, להמשיך בעבודתו, ובמקביל, להגיש תביעה של המעסיק על ידי עורך דין ענייני עבודה, בגין הרעת תנאים. בשני המקרים מומלץ לעשות זאת באמצעות עורך דין דיני עבודה, הבקיא בדינים ובחוקים השונים, ואף יידע להעריך מהם סיכויי העובד לקבל פיצויי פיטורין.

דיני עבודה הינם עניין סבוך, ויכול להיות שלעתים המעסיק עושה בהם שימוש ציני, אולי בלא יודעין אפילו. הבעיה הקיימת היא חוסר ההבנה דווקא של העובד, את זכויותיו, ופעמים רבות מוצא עצמו עובד מתפטר על לא עוול בכפו, רק משום שלא יכול היה לשאת את התנאים במקום עבודתו. ביכולתו של עורך דין דיני עבודה מקצועי ומיומן, מומחה בדיני עבודה לשפוך אור על סוגיות אלו, ולהעניק סיוע משפטי מלא לעובד המתוסכל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here