עורך דין הוצאה לפועל והפתרון בדרך…

0
1132
עורך דין הוצאה לפועל והפתרון בדרך...

נקלעתם לחובות ואין באפשרותכם לעמוד בתשלומים שונים? חזרו צ'קים וקיבלתם התראה מבהילה מהוצאה לפועל, או גרוע מכך, צו עיקול? זה הרגע לגייס לשורותיכם עורך דין הוצאה לפועל, מוסמך ומתמחה במצבי הוצאה לפועל ואיחוד תיקים, שיעזור לכם למצוא דרכים לצאת ממצב ביש זה.

איחוד תיקים עם עורך דין הוצאה לפועל

במדינת ישראל חל חוק המאפשר לנושים, במידה ולא עמדו החייבים בהסדרי תשלומים בגין חוב מסוים, כמו משכנתא, או כל רכישה אחרת, לפנות להוצאה לפועל. שם, בהליך ראשון נשלחת התראה לבעל החוב להסדיר את חובו. במידה ולא עשה כך, נפתח תיק בהוצאה לפועל, ומתחיל הליך שמטרתו לחייב את החייב להסדיר את חובו, אחרת יינקטו נגדו הליכים שונים, בין אם הטלת עיקול על משכורתו, על חשבון הבנק שלו, או על רכב שבבעלותו. הדבר יכול להגיע עד צווי מאסר.

כאשר נפתח יותר מתיק אחד בהוצאה לפועל, והחייב אינו מסוגל לעמוד בהחזרים, מסייע לו עורך דין הוצאה לפועל, לפתוח בהליך מצידו, הנקרא איחוד תיקים. עורך דין מקצועי, הבודק את מצבו של החייב, ואת התיקים שנפתחו נגדו בהוצאה לפועל, ימליץ על הדרך הרצויה לחייב, בה ינקוט, כאשר ישנן כמה אפשרויות להקל על החייב, כמו איחוד סכום כל החוב בתיקים השונים ופריסה לתשלומים, או הצהרת החייב על פשיטת רגל, או "חייב המוגבל באמצעים". במקרה זה ייקבע על ידי בית המשפט הסכום הכולל עליו להחזיר מדי חודש, לאחר שתיבדק יכולתו לעמוד בהחזרים.

עורך דין הוצאה לפועל מקצועי, מומחה בדיני הוצאה לפועל יידע להמליץ על הדרך הרצויה לחייב, ינסח עבורו את הבקשות השונות, יסייע במילוי הטפסים והמסמכים הנדרשים להצגת הטענה, ולמעשה ילווה את החייב בכל הדרך העקלקלה והלא נעימה הזו.

עורך דין הוצאה לפועל סיוע בקבלת צו תשלום

צו תשלומים הוא האזהרה הניתנת לחייב מטעם ההוצאה לפועל, המודיעה לו כי נפתח נגדו תיק אצלם ומחייבת אותו לעמוד בהחזרי התשלומים, עד למועד מסוים שנקבע. למרות ההתראה המוקדמת, יכולה ההוצאה לפועל לנקוט במקביל בהליכים, כמו עיקול רכוש או חשבון בנק, ולמעשה הצעד היחיד אותו היא מעכבת בזמן ההמתנה לתגובת החייב, היא מאסר.

ביכולתו של עורך דין הוצאה לפועל לבקש צו תשלומים ועיכוב הליכים, כלומר, לעצור את ההליך, עד שיוכל להגיש בקשה מטעם החייב להסדיר את התשלום בדרכים אחרות, בהתחשב במצבו ויכולתו הכלכלית של החייב. במקרה זה, ובמידה וראש ההוצאה לפועל נענה לבקשה – מעוכבים ההליכים, ולחייב, בעזרתו של עורך דין הוצאה לפועל, יש אפשרות לנסות ולהתארגן, ולהחליט בזמן זה, באילו צעדים עליו לנקוט- האם להגיע להסדר תשלומים קבוע וחודשי, האם להכריז על עצמו כמוגבל חייב באמצעים ועוד.

עורך דין הוצאה לפועל, עם נסיונו והיכרותו עם מערכת ההוצאה לפועל, יידע לבחון את כל נתוני החייב, לעתים ההמלצה תהיה כי אין מנוס, ועל החייב להכריז על עצמו כפושט רגל. מה בעצם המשמעות?

הכרזה על פשיטת רגל ע"י עורך דין הוצאה לפועל

במידה ואין מנוס, והדרך היחידה לצאת מהתסבוכת היא להכריז על פשיטת רגל, ימולאו טפסים על ידי החייב, ובעזרתו של עורך דין הוצאה לפועל, ויתחיל הליך של בדיקת הנתונים והערכתם. משמעות הכרזה של פשיטת רגל היא כי החייב איננו מעוניין ומסוגל להמשיך ולשלם חובות כל ימי חייב, והוא מנסה לצאת מהתסבוכת ולהתחיל בחיים חדשים, נטולי חובות. מצב זה מתאים במקרים בהם החייב כבר "צבר" תיקים לא מעטים בהוצאה לפועל, נרדף על ידי נושיו, חווה עיקולים, צווי מאסר ועוד, בצורה שהופכת את חייו לבלתי נסבלים כבר, כאשר החובות רק תופחים וצוברים ריביות.

במקרה זה, ואם יוכיח החייב, בסיועו של עורך דין הוצאה לפועל, שינחה אותו בכל ההליכים והמשמעויות הנלוות, יוכל החייב להתחיל חיים חדשים, חשבונו לא יעוקל, יבוטלו תווי מאסר נגדו, והוא יתחיל בהחזר חודשי קבוע, לרוב סבכום נמוך יחסית, ובעצם יקבל את חייו בחזרה.

בכל תהליך הוצאה לפועל חשוב לקבל עזרה מעורך דין הוצאה לפועל, היכול להקל על התהליכים, מבין את אופיים, בקיא בכל דיני הוצאה לפועל, ולעתים אף מקצר תהליכים מסורבלים וטרחניים. עוד יש משמעות רבה לסיוע עורך דין והיא דווקא המישור הנפשי, מאחר והליכים אלו הם לא נעימים, מלחיצים מאד ומשבשים את שגרת החיים, והידיעה כי אתם נמצאים בידיים טובות ומקצועיות, מקלה מאד על ההתנהלות כולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here