שילוח בין לאומי באוויר או בים?

0
1693
שילוח בין לאומי באוויר או בים?
קרדיט: FREEPIK

שירותי שילוח בין לאומי נדרשים על ידי גורמים רבים, בדרך הים או באוויר. את השירות מציעות חברות המתמחות בתחום שנעזרות בטכנולוגיות מתקדמות, עם רשת בינלאומית של סוכנים הפרוסים ברחבי נמלי האוויר והים במקומות שונים בעולם. למעשה, חברות אלו מטפלות בכל שלבי השילוח הבינלאומי עם שליטה מלאה בכל הקשור לתפעול וניהול המשלוח, החל מנקודת המוצא ועד הגעה ליעד הסופי. הבחירה בין שילוח אוויר לימי משתנה בהתאם למספר גורמים שאותם נבהיר כעת.

מה צריך לקחת להביא בחשבון? 

בעוד שבמדינות אחרות שילוח יכול להתבצע דרך יבשות, בישראל המוקפת מדינות בלתי ידידותיות שילוח בין לאומי יכול להתבצע בעיקר דרך הים או האוויר. בין אם מדובר בצורך חד פעמי או שוטף, אחת הבחירות החשובות יותר לגבי שילוח אווירי או ימי. הבחירה משופעת מחמישה פרמטרים בסיסיים:

  1. עלויות –  עלויות השילוח הן בעלות השפעה מכרעת על הכדאיות, כאשר במרבית המקרים ( אך לא תמיד) שילוח ימי זול משמעותית מאשר שילוח אווירי. כמו כן, בשילוח אווירי המחיר יוכתב ממשקל המשלוח וגודלו, בעוד ששילוח דרך הים מוכתב לפי עלות של מכולה בגודל סטנדרטי. אם המשלוח המבוקש קטן מהמכולה, המחיר ייקבע לפי מטר מעוקב. למעשה, ככל שהמשלוח יותר גדול כך עלותו דרך הים קטנה, הווה אומר שככול שמדובר בפריטים יותר גדולים וכבדים עדיף להעבירם בים, בעוד ששילוח של פריטים קטנים וקלי משקל לא פעם עדיף להעביר בטיסה.
  2. עלויות נוספות – מלבד עלות המשלוח יש גם לקחת בחשבון עלויות נוספות כמו דמי אחסנה, דמי יעד, מכס ועוד.
  3. מהירות השילוח – הובלה דרך האוויר הרבה יותר מהירה מהובלה בים, בפערים של ימים ואף שבועות. היא גם ניכרת במערך לוגיסטי יותר יעיל ומהיר של רשות התעופה. מהירות זו לא אחת מפצה על המחיר הגבוה יותר של השירות, מכיוון שעבור רבים זמן פירושו כסף. מאידך, למי שמוכן לחכות ייתכן ומשלוח ימי יהיה עדיף.
  4. לוחות זמנים – בכל הקשור לאמינות, מערך השילוח האווירי נחשב למעט יותר מהימן ואמין מאשר שילוח ימי. האמינות ניכרת בעמידה יותר צמודה בלוחות הזמנים של מטוסים, בעוד שאוניות בהחלט עלולות להתעכב.
  5. איכות הסביבה – למי שחשובה לו איכות הסביבה, דווקא משלוח ימי נחשב להרבה פחות מזהם לעומת משלוח אווירי, לפחות בכל הקשור לפליטה של פחמן דו חמצני.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here