תשואות קופות גמל להשקעה 2021

0
847
תשואות קופות גמל להשקעה 2021
קרדיט FREEPIK

קופות גמל להשקעה נחשבות למכשיר חיסכון פופולארי, המשאיר את הסכומים נזילים אך עדיין מאפשר לקבל פטור ממס על רווחי הון אם מושכים את הכסף לאחר הפרישה בדרך של קצבה. לאור הפופולאריות של קרנות הגמל להשקעה בשנים האחרונות, רבים מעוניינים לדעת אילו תשואות הן השיגו עבור החוסכים, ובכך יעסוק המאמר הבא.

כמה מילים על קופות גמל להשקעה 

כאמור, לקופות הגמל להשקעה יש כמה יתרונות מבחינת נזילות, פטור ממס בקצבה אחרי פרישה, גמישות רבה בביצוע ההפקדות, אפשרות לקבוע מוטבים וניוד בין קופות שאינו נחשב לאירוע מס. כמו כן, בקופות הגמל האלו יש מגוון רחב יחסית של מסלולי השקעה יותר ופחות סולידיים ונועזים, מה שמאפשר לכל אחד לבחור את המסלול המתאים לשאיפות הרווח ולגישת הסיכונים שלו. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי קיימת תקרת הפקדה שנתית בסך 70 אלף ₪ לכל עמית (כלומר משפחה של 4 נפשות יכולה להפקיד עד 280 אלף ₪ בשנה), ושמי שמושך את הכספים שלא בתנאי הפטור ממס ישלם 25% על רווחי ההון.

אז כמה השיגו קופות הגמל?

אם מסתכלים על תשואות קופות גמל להשקעה במהלך השנה האחרונה, רואים הצלחות נאות מאוד ועד מרשימות של מרבית בתי ההשקעות הגדולים וחברות הביטוח. מכיוון שמרבית הציבור בוחר את "בחירת המחדל" של המסלול הכללי (עד כ- 40% חשיפה למניות), נבחן את התוצאות של 12 החודשים האחרונים במסלול זה. נראה כי כל חמשת המקומות הראשונים (אקסלנס, כלל, הראל, מיטב ומנורה השיגו בין 18% ל- 22% תשואה. גם הממשיכים את הרשימה לא טומנים את ידם בצלחת והביא תשואות נאות שבין כ- 16% ל- 18%. ובסך הכל 12 הקופות המובילות הביאו ממוצע של 18% – משובח לכל הדעות. 

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי התשואות לשנה האחרונה אינן חזות הכל, ובוודאי שאינן מבטיחות הצלחה בעתיד. ראשית, השנתיים האחרונות היו חלומיות עבור המשקיעים בשוק ההון (כן, למרות הקורונה), ואין כל הבטחה שהחלום יימשך. שנית, במקום לבחון את מה שקרה בשנה האחרונה עדיף לבדוק לטווח יותר ארוך – לפחות 3 שנים, ולהסתכל על מדד העקביות של הקופה המלמד על שיעור ההצלחה שלה לאורך זמן. מעבר לכך, כאשר בוחרים קופת גמל להשקעה חשוב לבחון את דמי הניהול של הקופה, שכן ההבדלים הקטנים יכולים להצטבר לסכומים משמעותיים לאורך שנים. ולמי שמתלבט בבחירה כדאי לקבל ייעוץ מקצועי מבעלי מקצוע הבקיאים בתחום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here