חשיבות פעילות גופנית בתקופת הקורונה לילדים

0
663
מקור: Pixabay
במהלך תקופת הקורונה אשר כללה הגבלות פיזיות וחברתיות רבות, ביניהם- איסור פתיחת קניונים, מסעדות וחדרי כושר. רבים נשארו שעות נוספות בביתם. אך אם לא די בכך האיסור של קיום לימודים בית ספריים כסדרם בבתי הספר ומוסדות הלימוד, הוביל ילדים ובני נוער למצוקות רבות. אך קיום פעילות גופנית יכולה לסייע במצוקות אלו. אז כיצד פעילות גופנית בתקופה זו יכולה לסייע לילדכם? כל הפרטים בכתבה זו.

שאלנו את אביטל קרן מאמן ראשי במסלול הכשרת לוחמי קרב מגע, ומאמן חוגים נהריה, מהם החסרונות של העדר פעילות גופנית בקרב ילדים בתקופה זו (מעבר לעניין הבריאותי).

משיחתנו עלו שלושה נקודות עיקריות:

  1. העדר הוצאת אנרגיה- ילדים הם אוכלוסייה נמרצת מאוד בעלת כמות רבה של אנרגיה. תקופת הקורונה והגבלותיה, סגרו את הילדים והנוער בבית, תוך קיום לימודים באמצעות הזום. חשוב לזכור כי פרט ללימודים עצמם בבית הספר, ילדים מוציאים אנרגיה רבה בזמן ההפסקות בין שיעור לשיעור. באמצעות משחקים גופניים כמו כדורגל, כדורסל, גומי, קלאס וכדומה. המעבר ללימודים בזום גורם לכך כי לילדים לא תהיה יכולת לפרוק אנרגיה בזמן ההפסקות משיעור לשיעור. הדבר גורם לחוסר סבלנות רבה בבית, היפראקטיביות ואנרגטיות רבה מצד הילדים אשר מקשה מאוד על ההורים.
  2. דרדור בפן החברתי– הדרדור בפן החברתי ברור, ילדים נפגשים פיזית זה עם זה פחות. אך חשבתם מה קורה לילדים חדשים בכיתתם? או לילדים אשר עברו מעיר אחרת, עלו מגן חובה לכיתה א' או מתקשים ביצרית קשרים חברתיים? ההזדמנות להכיר חברים חדשים קטנה מאוד בהעדר מפגשים פיזיים בכיתה. אך קיום חוגים במסגרת קבועה במתכונת פיזית עבור ילדים, יכול להוות פתרון מצוין לבעיה זו תוך הכרות עם ילדים חדשים והגדלת המעגליים חברתיים.
  3. דיכאון וחרדה- יכול להיות שאנו כהורים לא רואים זאת עכשיו, אך הגבלות הקורונה אשר מונעות הגעה פיזית לבית הספר משפיעות רבות על מצבם הנפשי של ילדינו. ראשית קיים קושי לימודי גדול בתקופה זו, דבר זה מוביל להידרדרות הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות של הילדים. שנית המצב הבריאותי במדינה, סגר המדינה ותחושת אי הודאות, משרים חרדה, אי ודאות ובלבול בקרב הילדים ואף עלולים להוביל לדיכאון. קיום ספורט ידוע כיעיל נגד חרדות ודיכאונות, וזה בשל האנדורפינים המשתחררים במוחנו בזמן קיום פעילות גופנית.

אומנויות לחימה משולבות לילדים משפרים את איכות חייהם של ילדכם:

לימודי אומנויות לחימה בקרב ילדים, ידועים כאפקטיביים בשיפור הדימוי העצמי ויכולת ההגנה העצמית של ילדכם. אך בתקופה זו הינם חיוניים עוד יותר בשל התרומה הנפשית הגדולה שלהם. בבית המדרש הגבוה לאומנויות לחימה בנהריה, בהדרכתו האישית של אביטל קרן, ילדכם ינהל מפגשים חברתיים של פעילות פיזית וגופנית. והכל כמובן תחת הגבלות התו הסגול. לפרטים נוספים התקשרו 0546616299 .

 

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here