מהם תפקידיו של ממונה בטיחות בעבודה

0
204
Credit: Pixabay.com

אם יש לכם עסק בכל תחום יצרני שהוא, או יש בבעלותם מפעל, מחסן לוגיסטי או פס ייצור, וודאי יש לכם אחריות רבה על הראש. מעבר להצלחה של העסק ולתפעול השוטף שלו, אתם צריך לוודא שהמקום בטוח לעבודה, שאין בו מפגעים בטיחותיים או חלקים שיכולים לגרום לתאונה ושהעבודה מתבצעת תחת סטנדרטים גבוהים של בטיחות. אתם צריכים מישהו בעל ידע וניסיון שינהל את כל מערך הבטיחות שלכם, שזה יהיה "כאב הראש" שלו. במילים אחרות, אתם וודאי צריכים ממונה בטיחות בעבודה שיתעמק בכל נושא הבטיחות, יתרום מהידע שלו בנושא ויהפוך את העסק לבטיחותי ככל האפשר ואף ימנע אסונות שעלולים להתרחש.

תפקידיו של ממונה בטיחות בעבודה

אתם וודאי שואלים מה עושה ממונה בטיחות בעבודה בפועל? איך הוא מוודא שהעבודה והמקום יהיו בטוחים לעבודה? ממונה בטיחות למעשה אמור קודם כל לסייר במקום, לבחון אותו לעומק ולראות איפה יש מפגעים בטיחותיים והאם יש סיכונים פוטנציאליים. הוא גם אמור לוודא שהכלים ואמצעי העבודה השונים מאושרים לשימוש ושהם עברו את הבדיקות הרלוונטיות. מעבר לכך, הוא אמור לוודא שהעובדים עברו הכשרות הרלוונטיות, שהם עברו הדרכות בטיחות ושהם מבינים את הסיכונים הכרוכים בעבודתם. ממונה הבטיחות גם אמור לייעץ לממונים עליו אילו אמצעי בטיחות לרכוש לעובדים ולמקום, וליישם את ההמלצות הללו בפועל. בשורה התחתונה – הוא אמור לדאוג לכך שיום העבודה יהיה כזה שיאפשר לסיים אותו בשלום בסופו.

איך בוחרים ממונה בטיחות?

אם אתם צריכים ממונה בטיחות בעבודה לעסק או למפעל שלכם כדאי לברר כמה דברים- אתם צריכים לוודא שמי שעומד מולכם הוא מקצועי בתחום, הוא צריך להיות אדיב ונעים כי אתם הולכים לעבוד מולו לא מעט זמן, והוא אמור מעל הכל להיות בעל ניסיון. גם ניסיון כללי בכל מה שנוגע לבטיחות בעבודה וגם ניסיון ספציפי בתחום שלכם. במילים אחרות, אתם צריכים את "אשר אביזמר – בטיחות לעד בע"מ" בשביל העסק שלכם. יש לו את הניסיון הדרוש ואת ההסמכות הרלוונטיות, הוא עוסק בתחום שנים ארוכות והוא יודע בדיוק מה אתם צריכים.

Credit: Pixabay.com

קורס עבודה בגובה

יש היום לא מעט טכנולוגיות משוכללות, כלים שיכולים להניף ציוד לגובה רב ואמצעים לעבודה בכל מקום שהוא, אבל עדיין, אין תחליף לידיים אנושיות, לחשיבה יצירתית ובעצם לדבר האמיתי- שהוא האדם עצמו. זו הסיבה שאנחנו רואים לא פעם אנשים תלויים בין שמים וארץ, מתקנים דברים מורכבים בגבהים, מנקים חלונות עצומים, מעלים או מורידים פריט כלשהוא והכל כאמור בגובה רב. בשביל שהעבודה תתבצע כמו שצריך ובעיקר בשביל שהיא תסתיים בשלום, צריך להעביר לכל העובדים במלאכה הדרכת עבודה בגובה. בהדרכה הם ילמדו איך לטפס נכון, על מה אפשר לטפס ועל מה לא, איך להירתם כמו שצריך לאמצעי מיגון והצלה ואיך לשמור על עצמם ולחזור הביתה בשלום. קורס עבודה בגובה נותן את המענה הדרוש בצורה הטובה ביותר.

קורס עבודה בגובה – לא עניין של בחירה

מדוע קורס עבודה בגובה הוא כל כך חשוב? למעשה, הוא חובה על פי חוק בשביל אנשים שעובדים במצבים מעין אלו. מי צריך את הקורס הזה? כל מי שעובד בהטיה החוצה מעבר למעקה בזווית של מעל ל-45 מעלות, כל מי שעובד מעל למשטח מסוכן שאינו מגודר, כל מי שעובד על סל אדם או שמלגזה מרימה אותו במהלך העבודה, וכמובן כל מי שעובד מעל לגובה של 2 מטרים במקום בו יש סכנת נפילה. החוק מחייב הכשרה ראשונית מתאימה כמו גם ריענון תקופתי בכל כמה חודשים.

ללמוד מהטובים ביותר

אם אתם רוצים להעביר לעובדיכם הדרכת עבודה בגובה, אתם צריכים את "אשר אביזמר – בטיחות לעד בע"מ", החברה הטובה ביותר בתחום שתשמח לתת לכם את המענה הדרוש להדרכה כזו. ההדרכה תהיה מחולקת לחלק עיוני וחלק מעשי, כשבעיוני יהיו מצגות אשר ידגימו את מה שעשוי להיות במהלך יום עבודה, ולאחר מכן תהיה הדרכה מעשית בה יתורגלו עבודה נכונה ושימוש בציוד רלוונטי. למה לבחור דווקא ב"אשר אביזמר – בטיחות לעד בע"מ"? מכיוון שזו חברה עם המון ניסיון ומאות לקוחות מרוצים שעבדו עם המדריכים המובילים והמיומנים בישראל. אנחנו נשמח לעבוד גם אתכם- מוזמנים ליצור קשר ונציגינו יחזרו אליכם עם מלוא הפרטים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here