במה כרוך ניכיון שיקים מסחריים?

0
495
במה כרוך ניכיון שיקים מסחריים?
קרדיט תמונה FREEPIK

שיקים הינם אמצעי תשלום נפוצים ומקובלים בימים אלה ועל כן, לא מעט אנשים פרטיים או בעלי עסקים משתמשים בהם באופן יום יומי. מנגד לאמצעי התשלום השונים – מועד הפירעון של השיקים ניתן לבחירה ולפיכך גם ניתן בשלל מצבים להיתקל בשיקים דחויים אשר מיועדים לתשלום בעתיד. זוהי למעשה דרך בה המשלם יוצא ידי חובה באמצעות תשלום בשיקים דחויים אשר מיועדים למעשה לפירעון רק בעתיד ולא באופן שהוא מיידי. את השיק הדחוי לא ניתן לפדות בצורה שאנו מכירים ועלינו לחכות להגעת מועד הפירעון ולא ניתן לפדות אותו קודם לכן. מתון בכך סיכון מסוים, שכן ייתכן כי עד הגעת המועד יחולו שינויים כאלו ואחרים במצבו הכלכלי של המשלם ולשיק למעשה לא יהיה כיסוי. בעיה נוספת אשר עלולה להיווצר עקב שימוש בשיקים דחויים היא תזרים מזומנים בעייתי אצל אותו אדם אשר אמור לפדות את השיק, שכן ביצע את השירות באותו רגע אך מקבל את הכסף במועד מאוחר יותר.

מה זה ניכיון שיקים מסחריים?

הליך ניכיון שיקים מסחריים מעניק לעסקים ולחברות את האפשרות להפיק תזרימי מזומנים להם הם זקוקים באותו הרגע על ידי ביצוע פירעון מוקדם של שיקים דחויים אשר התקבלו במרבית המקרים מחברות בע"מ ומעוסקים מורשים, כתשלום על קניית מוצר או שירות מסוים. ארגונים אשר מספקים שירותי ניכיון שיקים מסחריים למעשה ממירה את ההמחאות לתשלום במזומן, וזאת למען ניכוי עמלה אשר הוסכמה מראש. בעזרת תזרים המזומנים החדש יוכל הלקוח לבצע רכישות נוספות במזומן ולהנות מהנחות משמעותיות על אותם הרכישות. אם לא מדובר בשירות מספק עבורכם, הרי כי ניתן לקבל תשלום מיידי עבור שיקים דחויים ותשלומים של שוטף פלוס שישים ותשעים, דבר אשר מעניק לבעלי עסקים את היכולת למנף את עצמם ואת בית העסק שלהם על בסיס הכנסות קיימות, זאת ללא צורך בהגדלת מסגרת האשראי או לקיחת הלוואה מהבנק.

מתי ניתנת האפשרות לבצע ניכיון שיקים מסחריים

הליך ניכיון השיקים המסחריים למעשה מתאפשר בעת קבלת שיק דחוי שהינו סחיר. הכוונה הינה לשיר אשר מגיע ממקור מסחרי, שיק אשר לא ניתן באופן פרטי אלא באופן מסחרי וסחיר. שירות ניכיון שיקים מסחריים מאפשר את קבלת מסגרת האשראי הבנקאית או לחלופין מזומן ביד  בתמורה לשיק דחוי מסחרי. מדובר בשירות המלווה ביתרונות רבים עבור ארגונים וחברות מסחריות, שירות ניכיון שיקים מסחריים מתאפשר בזכות גופים פיננסים כאלה ואחרים. על כן, אחד היתרונות היותר בולטים בשירות ניכיון שיקים מסחריים הינו שעסק אשר מבצע תשלום במזומן לספקיו ניכר כי יהנה מתעריפים זולים ומיוחדים יותר אשר עדיפים על אותם תעריפים באמצעות שיקים בתוקף דחוי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here